لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۲۸

محمدرضا خاتمی تکذیب کرد: مصاحبه «جعلی» است


محمدرضا خاتمی، دبيرکل سابق جبهه مشارکت و از چهره‌های اصلاح‌طلب در ايران، مصاحبه‌ای که از او در وب‌سايت «زندگی سالم» منتشر شده را تکذيب کرد. بخش قابل توجهی از این مصاحبه «جعلی» در تمجید و تشکر از رهبر ایران است.
وب‌سايت خبری نوروز، ارگان جبهه مشارکت، روز پنج‌شنبه، هشتم اسفند، تکذيبيه آقای خاتمی را منتشر کرده که در آن آمده است: «من نه چنين سايتی [زندگی سالم] را می‌شناسم و نه با آن مصاحبه کرده‌ام و نه اصلا در دو سه هفته اخير مصاحبه‌ای داشته‌ام.»
اين چهره جناح اصلاح‌طلب با «جعلی» دانستن مصاحبه منتشر شده به نقل از خود در سايت زندگی سالم افزوده است که «دقيقا معلوم است که از سخنرانی و مصاحبه‌های من در چند ماه گذشته تکه‌هايی برداشته و به هم چسبانده‌اند و بدتر اين که مطالبی را اضافه کرده‌اند که من در هيچ جا نگفته‌ام و با ادبيات من هم سازگار نيست».
محمدرضا خاتمی، برادر محمد خاتمی، رئيس جمهور اسبق ايران است و خود پيش از اين نايب رئيس مجلس ششم بود.
در مصاحبه‌ای که سايت زندگی سالم به نقل از آقای خاتمی منتشر کرده، او با انتقاد از «فضای امنيتی حاکم و نگاه تنگ‌نظرانه به رسانه‌ها» گفته است که با روی کار آمدن «دولت اعتدال و تدبير، انتظار می‌رفت» اين نگاه بهبود پيدا کند، ولی «هنوز تغيير اساسی شکل نگرفته است».
او در اين مصاحبه همچنين گفته است که «فضای کنونی به قدری بسته است که اصلاح‌طلبان، توان و تريبون لازم برای صحبت و نظر دادن ندارند» و «در چنين اوضاعی چگونه دکتر روحانی انتظار دارد نخبگان سخن بگويند و خاموش نباشند».
محمدرضا خاتمی در اين مصاحبه به گفته خود او «جعلی» همچنين به تمجيد از سياست‌های اخير علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، درباره پرونده هسته‌ای ايران پرداخته است.
در این مصاحبه از قول او آمده است: «ما از رهبر انقلاب که با دورانديشی خود اجازه ندادند کشور تخريب شود و همچنين نيروهای اصولگرا که عاقلانه فهميدند کشور به تغيير نيازمند است تشکر می‌کنيم.»
آقای خاتمی همچنین در این مصاحبه منتسب به خود گفته است: «کيست که ترديد کند آن چه در حوزه سياست خارجی و در زمينه سياست‌های هسته‌ای جريان دارد، يا مورد تاييد مقام معظم رهبری است و يا اين که لااقل می‌توان گفت ايشان با آن سياست‌ها مخالفتی ندارند» و «اگر ايشان مخالف بودند به طور قطع جلو اين روند را می‌گرفتند. بنابراين مخالفين سياست‌های هسته‌ای که مورد اشاره آقای روحانی هم بوده‌اند نه با سياست‌های دولت، بلکه با سياست‌های مقام معظم رهبری مخالفت می‌کنند.»
از دبيرکل سابق جبهه مشارکت همچنين نقل شده است که «در شرايط فعلی هيچ کس نبايد نگران حصر باشد.»
XS
SM
MD
LG