لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۴۳

حمله یک فلسطینی با اتوموبیل به شهروندان و پلیس در اورشلیم


خودروی مهاجم
خودروی مهاجم

تنها یک روز پس از این که سازمان آزادی‌بخش فلسطین از ختم همکاری امنیتی خود با اسرائیل خبر داد، يک جوان فلسطينی پس از کوبيدن خودروی خود به عابران پياده و تلاش برای حمله به آنها با چاقو به دست پليس مجروح و بازداشت شد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از سخنگوی پليس اورشليم، بیت‌المقدس، گزارش داده که اين مرد «اتوموبيل خود را به عابران پياده کوبيد، سپس پياده شد و تلاش کرد تا با چاقو به مردم حمله کند»، اما يک نيروی امنيتی با شليک به او، موفق شد اين مرد را زخمی کند.

در همین حال روزنامه‌های اسرائیلی جروزالم پست و هاآرتص هدف حمله این جوان فلسطینی را سربازان زنی عنوان کرده‌اند که یک ایستگاه مرزی را کنترل می‌کردند.

پليس اورشليم اين حمله را «تروريستی» توصيف کرده و از زخمی شدن چهار نفر بر اثر آن خبر داده است. اين در حالی است که نيروهای امدادی از درمان پنج نفر خبر داده‌اند.

اين حادثه در خط مرزی که اورشليم را به دو قسمت شرقی و غربی تقسيم می‌کند، رخ داد.

يک روز پيش از اين اتفاق، شورای مرکزی سازمان آزادی‌بخش فلسطين، در واکنش به توقيف درآمدهای مالياتی تشکيلات خودگردان فلسطينی توسط اسرائيل، اعلام کرد که به همکاری‌های امنيتی خود با دولت اسرائيل پايان می‌دهد.

مصطفی برغوتی، عضو این شورا، تصمیم تازه را «پایان دوره اسلو» توصیف و اسرائیل را متهم کرده است که پیمان صلح اسلو را «نابود کرد».

همکاری‌های امنيتی و اطلاعاتی ميان تشکيلات خودگردان فلسطينی بندی از پيمان صلح اسلو است که در سال ۱۹۹۳ ميان اين تشکيلات و اسرائيل با ميانجيگری آمريکا به دست آمد.

حملات مشابهی با خودرو در ماه‌های اکتبر و نوامبر سال گذشته در شهر اورشليم رخ داد که چندين کشته بر جای گذاشت.

XS
SM
MD
LG