لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۷
ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه
ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه

پوتین: روسیه در نظر ندارد کریمه را به خاک خود ملحق کند

ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه، روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری گفت که ارتش اوکراین قدرت را در این کشور به دست گرفته و کودتای ضد قانون اساسی انجام داده است. وی افزوده که روسيه در نظر ندارد کريمه را به خاک خود الحاق کند.

۱۳:۰۱ ۱۲.۱۲.۱۳۹۲
وزير امور خارجه بريتانيا گفته که دخالت نظامی روسيه در اوکراين، شرايط بسيار وخيم و خطرناکی ايجاد کرده است.
۱۳:۰۹ ۱۲.۱۲.۱۳۹۲
خبرگزاری روسی ايتارتاس به نقل از يک منبع در دولت جمهوری خودمختار کريمه، نوشته تعداد نيروهای اوکراينی که در ۲۴ ساعت گذشته به دولت و مردم کريمه سوگند وفاداری خورده‌اند، دو برابر شده و به سه هزار نفر رسيده است.
۱۳:۲۵ ۱۲.۱۲.۱۳۹۲
سهام گازپروم، شرکت روسی فعال در حوزه انرژی که از بزرگترين شرکت‌های جهان است، به دنبال بحران ميان روسيه با جامعه جهانی بر سر اوکراين، با سقوط بيش از ۱۷ درصدی مواجه شده است. اين سقوط سهام، ۱۵ ميليارد دلار در يک روز به گازپروم ضرر زده است.
۱۳:۳۱ ۱۲.۱۲.۱۳۹۲
منابع خبری مختلف می‌گويند که روسيه عملا شبه جزيره کريمه که بخشی از خاک اوکراين است را تصرف کرده. پرچم‌های اوکراين از ساختمان‌های دولتی پايين کشيده شده و پرچم روسيه به جای آنها نصب شده. سربازان نقاب‌داری که نشانه کشور خاصی روی اونيفورم آنها وجود ندارد اما منابع مختلف آنها را روس می‌دانند، کنترل کامل مناطق مختلف کريمه را در دست گرفته‌اند.
۱۳:۴۲ ۱۲.۱۲.۱۳۹۲
سهام دو بانک بزرگ روسيه در بازار بورس لندن نيز کاهش فوق‌العاده‌ای داشته است. سهام اسبربانک بيش از ۱۳ درصد و سهام وی‌تی‌بی بيشتر از ۱۴ درصد افت داشته است. ایالات متحده آمریکا، روسیه را تهدید کرده که در صورت پایان ندادن تجاوز به اوکراین، با تحریم‌هایی مواجه خواهد شد.
۱۳:۴۹ ۱۲.۱۲.۱۳۹۲
آنتون سيلوآنوف، وزير دارايی روسيه گفته که اين کشور تا پايان امروز درباره کمک مالی به دولت جمهوری خودمختار کريمه تصميم خواهد گرفت. او به مبلغ اين کمک اشاره‌ای نکرد.
۱۳:۵۲ ۱۲.۱۲.۱۳۹۲
سرگی لاوروف، وزير امور خارجه روسيه گفته نيروهای نظامی روس برای حفاظت از شهروندان روسيه که در اوکراين حضور دارند، به اين کشور اعزام شده‌اند و تا «برقراری ثبات سياسی» نيز در اوکراين باقی خواهند ماند.
۱۳:۵۵ ۱۲.۱۲.۱۳۹۲
وزیر امور خارجه روسیه در ژنو سوییس گفته که روسیه متعهد به رعایت حقوق بشر است و هشدار داده که «دخالت نظامی {در اوکراین} به بهانه شهروندان غیر نظامی، نتیجه عکس به دنبال خواهد داشت.»
۱۳:۵۸ ۱۲.۱۲.۱۳۹۲
آرسنی ياتسنيوک، نخست وزير اوکراين گفته که اين کشور کريمه را به هيچ کسی نخواهد بخشيد.
۱۴:۰۹ ۱۲.۱۲.۱۳۹۲
وزير امور خارجه روسيه فعالان اوکراينی که دولت ويکتور يانوکوويچ را ساقط کردند، با شورشيان سوری مقايسه کرده و گفته «اين بسيار مهم است که خودمان را از افراطی‌هايی که دنبال افزايش خشونت، کنترل غير قانونی بر شرايط و باز کردن راه ترور هستند، جدا کنيم.»

بیشتر

XS
SM
MD
LG