لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۱۲

ادامه اعتصاب غذای دراویش گنابادی: «نمی‌میریم، کشته می‌شویم»


دراویش گنابادی زندانی گفته‌اند که برای مرگ آماده‌اند
دراویش گنابادی زندانی گفته‌اند که برای مرگ آماده‌اند

دراویش گنابادی محبوس در زندان‌های اوین تهران و نظام شیراز که از روز ۹ شهریور در اعتصاب غذا به سر می‌برند متن کوتاهی به عنوان «وصیت‌نامه» منتشر کردند.

به گزارش وبسایت مجذوبان نور، پایگاه خبری دراویش گنابادی، ۹ درویش زندانی در وصیت‌نامه خود که روز ۱۷ شهریور منتشر شده است، نوشته‌اند که امیدوارند آزادمردان جهان و دیگر دراویش طریقت گنابادی خون‌خواهی آنان را تا محاکمه کامل ماموران و آمران «شکنجه‌ها» ادامه دهند.

گفت‌وگوی حسین قویمی با صدیقه خلیلی، همسر حمید رضا مرادی
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:38 0:00
لینک مستقیم

در بخشی از این وصیت‌نامه آمده است: «دشمنان دین و قانون در لباس دین و قانون به دشمنی با جان انسان مشغول شده‌اند و ما را زجرکش می‌کنند. ما از این اعتصاب غذا نمی‌میریم بلکه کشته می‌شویم و از آنجا که به اسلام واقعی که همانا دم جان‌بخش مسیحایی است اعتقاد داریم، به شهادت تاریخ تا ابد زنده‌ایم.»

دراویش گنابادی زندانی که اینک در اعتصاب غذا به سر می‌برند پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرده بودند تا آزادی کامل جامعه درویشان از زندان امنیتی و پاسخ‌گویی صریح مسئولان جمهوری اسلامی به سال‌ها نقض حقوق دراویش به اعتصاب خود ادامه می‌دهند.

در آن بیانیه تاکید شده بود که آنها این‌بار برای مرگ آماده‌‌اند و وصیت نامه‌خود را هم نوشته‌اند.

حمیدرضا مرادی‌سروستانی، افشین کرم‌پور، فرشید یداللهی، رضا انتصاری، امیراسلامی، امید بهروزی، مصطفا دانشجو، مصطفا عبدی و کسری نوری، امضاکنندگان این وصیت‌نامه هستند که از روز ۹ شهریور در اعتصاب غذا به‌سرمی‌برند..

این «وصیت‌نامه» با واژه «خداحافظ» به پایان رسیده است.

XS
SM
MD
LG