لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۵۱

هشدار ابوالفضل قدیانی به اصلاح‌طلبان: از حقوق مردم عقب‌نشینی نکنید


ابوالفضل قدیانی پیش از این در نامه‌ای انتقادی خطاب به آیت‌الله خامنه‌ای او را به استبداد متهم کرده بود.
ابوالفضل قدیانی پیش از این در نامه‌ای انتقادی خطاب به آیت‌الله خامنه‌ای او را به استبداد متهم کرده بود.

ابوالفضل قدیانی، زندانی سیاسی، با انتشار بیانیه‌ای به اصلاح‌طلبان هشدار داد که مراقب باشند به بهانه تعامل با نظام، از حقوق دموکراسی‌خواهانه مردم ایران عقب‌نشینی نکنند.

ابوالفضل قدیانی، از اعضای ارشد سازمان مجاهدین انقلاب و از زندانیان سیاسی پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۸۸ خورشیدی است.

به گزارش وب‌سایت کلمه، این عضو سازمان مجاهدین انقلاب از فعالان اصلاح‌طلب و حامیان جنبش سبز خواست «به جای تکرار حرف‌های ملال آور در باب لزوم سکوت به معنای حمایت از دولت و سخن گفتن از تعامل بی هدف، هر کدام به قدر وسع و طاقتشان حرفی تازه به جامعه ارائه کنند».

او هشدار داد که کوتاه آمدن از حقوق و مطالبات مردم، «دولت را به نقطه مطلوب جناح استبداد نزدیک می‌کند».

آقای قدیانی، شرایط فعلی ایران را با سال‌های بعد از« کودتای ۳۲» و سرنگونی دولت محمد مصدق مقایسه کرده و نوشته که حاکمیت پس از کودتای ۸۸ از طریق به گفته او «اصلاحات سفید رهبر و ملت» که شبیه «انقلاب سفید شاه است» می‌ کوشد، برای جبران مشروعیت از دست رفته تلاش کند.

در بیانیه ابوالفضل قدیانی آمده که «امروز گرچه ولی فقیه مستبد و اعوان و انصارش همچون همیشه تلاش داشته و دارند که به شکلی مزورانه اوضاع را عادی و حاصل اعتماد مردم به حکومت نشان دهند، اما واقع امر چیزی جز به گل نشستن کشتی تقلب و کودتای ۸۸ و افشای همه‌جانبه آن نیست.»

به گفته آقای قدیانی، «دعوت رهبر کودتا از مردم برای حضور در انتخابات، که در مقطعی حالت تضرع و التماس پیدا کرد، با این امید صورت گرفت که لنگ لنگان خرک خویش را از دوره بدنامی و تباهی احمدی‌نژادی به‌در برده و آنگاه خود که همه کاره تقلب و کودتا بوده دوباره و با اعطای امتیازی مقطعی، جلالت مآب همچنان بر کرسی تکیه زند.»

او در هشدار به اصلاح‌طلبان گفته که « اصلاح‌طلبی سبز چنان که پیشتر نیز تصریح کرده‌ام آن اصلاح‌طلبی است که در تحلیل نهایی خود نقشی استبدادی و مطلقه برای هیچ صاحب قدرتی قایل نیست و هرچند بسته به شرایط، حرکتش به سوی نقطه مطلوب را تند و کند می‌کند اما هیچ گاه از حقوق مردم عقب ننشسته و از عامه مردم عقب‌تر نخواهد بود.»

او در این بیانیه آورده که تاریخ و تجربیات به ما نشان می‌دهد که جبهه استبداد برای حذف آزادی‌خواهان تنها به شیوه‌های بگیر و ببند اکتفا نمی‌کند و روش‌های ایجابی را نیز گاه به کار می‌برد. از این رو مستبد در علن لاف تحزب و بلااشکال بودن جناح‌بندی سیاسی و کار حزبی زده و در خفا دست به کار توطئه تشکیل احزاب دست پرورده و تحت کنترل می‌شود.»

آقای قدیانی گفته که «اکنون بر ما روشن شده است که ولی مطلقه فقیه و بخش‌های امنیتی دربار عریض و طویلش هوس راه‌اندازی احزاب "چشم قربان" و "بله قربان" را دارند».

بر اساس نوشته آقای قدیانی، خطر بزرگی که امروز اصلاحات و اصلاح‌طلبان را تهدید می‌کند تبدیل و تقلیل آنها به لایه ضربه‌گیر و توجیه‌گر دولت مستقر است و «اینکه متاسفانه گفته می‌شود مطالبات مردم را نباید بالا برد و یا حتی نباید بر زبان آورد، استراتژی غلطی است که به گمراهه می‌رود و می‌برد. حرف ما این است که مطالبات مردم ما، حق آنهاست. اگر بالاست، به رابطه مردم به مثابه دارایان حق و حکمرانان در جایگاه صاحبان تکلیف برمی‌گردد. آیا ما می‌توانیم از حق ملت بگذریم؟»

ابوالفضل قدیانی در پایان بیانیه خود آورده که «رهبران معزز جنبش سبز اعلام داشته‌اند اجرای بی‌تنازل قانون اساسی فعلی با تمامی نواقص‌اش یک مطالبه ملی است، همان قانون اساسی که حقوق ملت جزء لاینفک آن است و رییس جمهور مجری، مسئول و سوگند خورده پاسداری از آن است. لذا سیاسیون مسئول و غیر مسئول اگر برای مطالبات مردم کاری نمی توانند بکنند، مجبور به سرکوب آنها نیز نیستند.»

ابوالفضل قدیانی پیش از این نیز در نامه‌ای انتقادی آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی را به استبداد متهم کرده بود.

XS
SM
MD
LG