لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۴۷

دستور حسن روحانی برای بررسی حضور زنان در ورزشگاه ها


پس از کشمکش های بسیار درباره اینکه آیا زنان ایرانی حق ورود به ورزشگاه های ایران را دارند یا نه، شهیندخت مولاوردی، معاون امور زنان ریاست جمهوری به اجازه نیافتن زنان برای تماشای مسابقه والیبال اعتراض کرد و گفت که حسن روحانی دستور داده که این موضوع بررسی شود.

خانم مولاوردی روز سه شنبه ۲۷ خرداد در گفت و گو با خبرگزاری مهر با اشاره به اعتراض خود به حضور نیافتن زنان در سالن بازی مسابقات والیبال گفت: رییس جمهور در این باره از من توضیح بیشتری خواست و مقرر شد تا بنده و وزیر ورزش و جوانان رایزنی هایی در این باره انجام دهیم.

معاون رییس جمهوری در امور زنان ادامه در اینباره توضیح داده که او به آقای روحانی گفته که پیش از این ممنوعیت برای حضور زنان در ورزشگاه و تماشای مسابقه والیبال وجود نداشت و این زیبنده دولت روحانی نیست که این ممنوعیت ها و محدودیت ها به نام این دولت گره بخورد.

پس از دستور محمود احمدی‌نژاد رییس جمهوری پیشین در سال ۱۳۸۵برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها تعدادی از روحانیون تندرو تماشای مسابقه های ورزشی در استادیوم‌ها را برای زنان ایران از نظر شرعی حرام دانستند. با وجود تقاضاها برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها تا امروز ادامه یافته است.

به گفته خانم مولاوردی، رئیس جمهوری در این باره توضیح بیشتر خواستند و قرار شده که و آقای گودرزی وزیر ورزش و جوانان در این باره تعاملاتی داشته باشیم که تدابیر و ساز و کارهایی صورت گیرد که هم نگرانی افرادی که نگران حضور زنان در ورزشگاه هستند برطرف شود و هم خواسته نسل جوان در مسابقه های بین المللی تحقق یابد.

مولاوردی درباره احتمال حضور زنان در مسابقه لیگ جهانی والیبال بین لهستان و ایران و ایران و ایتالیا، گفت: ما تمام تلاش خود را می کنیم و به رایزنی ها ادامه می دهیم.

پیشتر شهیندخت مولاوردی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی فیس بوک از اعتراض خود به حضور نیافتن زنان برای تماشای مسابقات والیبال در هیأت دولت خبر داده بود.

این در حالیست که چند روز پیش نیز کمال الدین پیرموذن، نماینده مجلس نیز، خواستار اجازه به زنان برای حضور در ورزشگاه های ایران برای تشویق تیم ملی والیبال ایران در مسابقه با تیم ملی برزیل شده بود.

در پاسخ اما بهروز نعمتی سخنگوی هیأت رییسه مجلس ، نیز گفته بود که مخالفت کلی برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها وجود ندارد اما لازم است شرایط حضور آنان در ورزشگاه‌ها فراهم شود.

روز جمعه ۲۳ خرداد با وجود حضور زنان برزیلی در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی، از ورود زنان ایرانی به این ورزشگاه برای تماشای جلوگیری شد.

کمال‌الدین پیرموذن، نماینده اردبیل، در نشست علنی روز ۲۵ خرداد مجلس در تذکری با استناد به اصل سوم قانون اساسی خواستار آن شد که «زنان ایرانی مانند برزیلی‌ها از تماشای بازی والیبال بهره‌مند شوند.»
XS
SM
MD
LG