لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۳۰

خنثی‌سازی «چهار عروسک بمب‌گذاری شده» در کاشمر


تصویری که پرس‌تی‌وی در ارتباط با «خنثی‌سازی» چهار عروسک در کاشمر منتشر کرده‌است.
تصویری که پرس‌تی‌وی در ارتباط با «خنثی‌سازی» چهار عروسک در کاشمر منتشر کرده‌است.

فرماندار کاشمر از خنثی‌سازی چهار عروسک بمب‌گذاری شده در این شهرستان خبر داد که به گفته او توسط زائران اربعین از عراق وارد ایران شده بودند.

مهدی فروزان، فرماندار شهرستان کاشمر در استان خراسان رضوی روز شنبه ۲۱ آذرماه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اعلام کرد: «سه عدد از این عروسک‌ها توسط سپاه و یک فقره توسط نیروی انتظامی کشف و خنثی شده است.»

آقای فروزان همچنین با بیان اینکه تعدادی از زائران در مراسم اربعین در کشور عراق اقدام به خرید عروسک کرده‌اند از آنها خواست تا این عروسک‌ها را برای «بررسی دقیق‌تر» تحویل سپاه و یا نیروی انتظامی دهند.

در همین رابطه، یکی از فرماندهان بسیج سپاه کاشمر نیز روز شنبه ۲۱ آذر به خبرگزاری فارس گفت که تعدادی از مردم این شهر عروسک‌هایی را که وزن غیر طبیعی داشتند، تحویل سپاه داده‌اند.

علیرضا سازگار با بیان اینکه در بررسی انجام شده وجود بمب در سه عروسک مشاهده شده است، اعلام کرد: «تیم چک و خنثی‌سازی سپاه ناحیه کاشمر، سه عروسک حاوی چاشنی الکتریکی و مواد منفجره را که در داخل عروسک‌ها جاسازی شده بود، خنثی کردند.»

او با اشاره به اینکه نحوه انفجار این عروسک‌ها به وسیله حرارت و یا ضربه زدن تنظیم شده است، افزود: «در صورت انفجار هر یک از این عروسک‌ها احتمال کشته‌ شدن ۴ تا ۶ نفر که در نزدیک این عروسک هستند، وجود دارد».

خبر خنثی سازی ۴ عروسک بمب‌گذاری شده در حالی اعلام شده که پیشتر اخبار ضدونقیضی درباره وجود بمب در عروسک‌های وارد شده از عراق منتشر شده بود.

چهارشنبه ۱۸ آذرماه، محمد شرفی رئیس پلیس پیشگیری ناجا در خصوص ورود عروسک‌های آلوده به ایران گفته بود: «شایعاتی در خصوص این عروسک‌ها در بین مردم پیش آمد که پلیس بیش از ۲۸۰۰ عروسک را چک کرده و خوشبختانه هیچ‌ مشکلی در آنها وجود نداشت.»

در همین رابطه، روز جمعه ۱۳ آذر، حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی وزیر کشور از کشف «مواد مشکوک» در بیش از ۳۰۰ عروسک‌ خبر داده و گفته بود که «تاکنون بیش از هزار زائر در این باره با پلیس تماس گرفته‌اند.»

آقای ذوالفقاری، پیش از این نیز خبر داده بود که در مرز مهران، در «چند مورد» در اسباب‌بازی‌های خریداری شده توسط زائران مراسم اربعین، «مواد خطرناک» کشف شده است.

XS
SM
MD
LG