لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۱۰

اداره اماکن مجوز نداد؛ شب پنجم کنسرت کیتارو لغو شد


«کیتارو» آهنگساز و نوازنده سرشناس ژاپنی در تهران. اکتبر ۲۰۱۴.
«کیتارو» آهنگساز و نوازنده سرشناس ژاپنی در تهران. اکتبر ۲۰۱۴.

کیتارو، هنرمند سرشناس ژاپنی، که قرار بود بیست و هفتم مهرماه نیز برای پنجمین شب در تهران روی صحنه برود، به خاطر صادر نشدن مجوز توسط اداره اماکن نیروی انتظامی،‌ اجازه این کار را پیدا نکرد.

پیروز ارجمند، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا این مسئله را تایید کرده است.

کیتارو، قرار بود از ۲۳ تا ۲۶ مهرماه کنسرت داشته باشد اما به خاطر استقبال بالای مخاطبان،‌ مسئولان برگزاری و حتی خود کیتارو درخواست یک اجرای اضافی داشتند که با مخالفت اداره اماکن روبرو شد.

پیش‌ از اظهار نظر رسمی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد، خبرگزاری مهر گزارش داده بود که بعد از ماه‌های محرم و صفر، قرار است کیتارو مجددا به ایران بازگردد و دو اجرای دیگر داشته باشد؛ تهیه‌کنندگان کنسرت نیز به همین دلیل صلاح دیده‌اند که اجرای آخر این آهنگساز را لغو کرده و در عوض به اجراهای آینده او، یک شب اضافه کنند.

بنا بر گزارش روز گذشته این خبرگزاری،‌ افرادی که اقدام به خرید بلیت این کنسرت برای روز یکشنبه ۲۷ مهر کرده‌ بودند، می‌توانستند بهای بلیت خود را باز پس گیرند و یا آن‌را برای اجرای بعدی این نوازنده و آهنگساز رزرو کنند؛ اما در اطلاعیه‌ای که امروز بر روی سایت رسمی فروشنده بلیت‌های این کنسرت قرار گرفته،‌ هیچ اشاره‌ای به سفر مجدد کیتارو و اعتبار این بلیت‌ها برای اجراهای بعدی نشده و صرفا آمده است که طی هفته جاری مبالغ پرداختی همه خریداران بلیت،‌ عودت داده خواهد شد.

«ماسانوری تاکاهاشی» ملقب به کیتارو، معروف‌ترین هنرمند موسیقی در جهان است که بعد از انقلاب به ایران سفر کرده و در آن به اجرای کنسرت پرداخته است. این هنرمند که تاکنون حدود ۳۰ آلبوم موسیقی از او منتشر شده، جوایز معتبری نظیر گلدن گلوب و گرمی را هم دریافت کرده است.

XS
SM
MD
LG