لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۱۴

«گانز اند رُزِز» خشم چين را برانگيخت


آلبوم جدید گروه «گانز اند رُزِز» به نام «دموکراسی چينی» خشم مقام‌های چینی را برانگیخته و ارگان رسمی حزب کمونيست چين آن را حمله‌ای به ملت چين تلقی کرده است.


«دموکراسی چينی» ششمين کار هنری گروه راک آمريکايی «گانز اند رُزِز» (Guns N' Roses) به شمار می‌رود که پس از وقفه‌ای ۱۵ ساله منتشر می‌شود.


فروش اين آلبوم از ۲۳ نوامبر (سوم آذر) در آمريکا، بريتانيا و برخی ديگر از کشورهای جهان آغاز شد.


کار قبلی اين گروه «رويداد اسپاگتی» نام داشت که در سال ۱۹۹۳ به بازار عرضه شده بود.



بیشتر ببینید:
[رادیو فردا مسئول محتوای وب‌سایت‌های دیگر نیست]

به نوشته روزنامه گلوبال تايمز، ارگان حزب کمونيست چين پخش اين آلبوم را «حمله‌ای زهرآگين به ملت چين» تعبير کرده و اعلام کرده است: «اين آلبوم بخشی از توطئه‌های غرب با سوء استفاده از شعار دموکراسی برای کنترل جهان است.»


روزنامه گلوبال تايمز همچنين این آلبوم را «نوک پیکانی» تلقی کرده است که «چين را نشانه گرفته است.»


موضوع آلبوم «دموکراسی چينی» ممنوع بودن فعاليت طرفداران آيين «فالون گان» در چين است و در قسمتی از شعر آن چنین می‌گويد: «اگر ديوار بزرگت [ديوار چين] بلرزد، خودت را سرزنش کن.»


«فالون گان» نام آيينی فلسفی است که «لی هونگ‌زی» آن را در سال ۱۹۹۲ بنیان نهاد.


در سال ۱۹۹۹حکومت چین طرفداری از این آیین را ممنوع اعلام کرد و پس از آن، طرفداراران اين آيين در چين مورد آزار و اذيت قرار گرفتند.


به نوشته گلوبال تايمز، دولت چين به ندرت به فيلم‌ها، نوارها، مطبوعات و کتاب‌های خارجی اجازه پخش می‌دهد.


همچنین دولت چین با اعمال فيلترينگ از دسترسی کاربران اينترنتی به وب‌سايت‌هايی که مثلا دموکراسی را تبليغ می‌کنند جلوگيری می‌کند.


اما کاربران اينترنتی در چين با ترکیب کلمات چينی و انگليسی، به ترانه‌های آلبوم «دموکراسی چينی» در وب‌سایت‌هایی مانند يوتيوب و مای‌اسپيس دسترسی پیدا می‌کنند.


XS
SM
MD
LG