لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۲۷

نخستين حضور بين المللی تيم فوتسال زنان ايران


تيم ملی فوتبال زنان ايران نيز به زودی در برابر هند بازی خواهد کرد.
تيم ملی فوتبال زنان ايران نيز به زودی در برابر هند بازی خواهد کرد.


تيم ملی فوتسال زنان ايران در شرايطی برای نخستين بار پا به رقابت های بين المللی می گذارد که مسابقه های تدارکاتی مناسب نداشته و کمترين شناختی هم از حريفان دور اول گروهی در بازی های آسيايی داخل سالن ندارد.


اين تيم برای حضور در دومين دوره بازی های آسيايی داخل سالن در ماکائو، در گام نخست با تيم های ملی فوتسال زنان ژاپن، تايلند و مالزی همگروه است.


ملی پوشان سالنی فوتبال زنان با سود بردن از يک مربی اسپانيايی، کريستينا آوين، تنها سه بازی تدارکاتی در اسپانيا انجام داده اند و از حريفان دور نخست گروهی خود در ماکائو کمترين آگاهی را ندارند.


آوين با مدرک مربيگری درجه يک فوتبال، از بيستم تيرماه گذشته رهبری اين تيم را به عهده گرفته است و تا پايان مسابقه های ماکائو در خدمت بخش زنان فدراسيون فوتبال خواهد بود.


بازی های آسيايی ماکائو از چهارم آبان ماه آغاز می شود و ايران به ترتيب با تيم های مالزی، ژاپن و تايلند مسابقات خود را برگزار خواهد کرد .


پيش از آمدن مربی اسپانيايی، مسئوليت تيم ملی فوتسال به عهده پروين رمضانی بود که درباره شناخت حريفان ايران گفته بود: «فدراسيون فوتبال و کادر فنی تاکنون فعاليت زيادی برای يافتن اطلاعاتی در مورد تيم های رقيب انجام داده است، اما کمترين اطلاعاتی در اين زمينه به دست نياورده ايم.»


روز سه شنبه، ۲۴ مهر، خبرگزاری دانشجويان ایران، ایسنا، گزارش داد: «تيم ملی فوتسال زنان ايران در حالی به مصاف رقبای خود در دومين دوره مسابقات سالنی ماکائو می رود که مانند تيم ملی فوتبال زنان که به مسابقات مقدماتی جام ملت های آسيا می رود، حتی يک فيلم از حريفان خود را نديده است!»


به گفته سرمربی پيشين و مربی امروز تيم ملی فوتسال، روی اين تيم يک سال به صورت مداوم و جدی کار شده است و با ۷۵ درصد آمادگی به مسابقات سالنی می رود .


بيش از دو ماه پيش، حضور تيم ملی واليبال زنان ايران با پيشينه مقام سوم در جام قهرمانی آسيا، در حالی با شکست های پياپی و کسب مقام آخر در ميان ۱۲ تيم در تايلند همراه بود که روی پوشش اسلامی بازيکنان و آمادگی آنان در نخستين حضور بعد از انقلاب، تبليغ زيادی شده بود.


ورود زنان و دختران ايرانی به ورزشگاه ها برای تماشای بازی مردان در ايران رسما ممنوع است.


همان گونه که ايسنا در آخرين گزارش خود عنوان کرده است، «حضور ورزشکاران ملی زنان ايران در رقابت های بين المللی همواره با کاستی های بسياری رو به رو است و در رقابت های برون مرزی، بازی آنان با حجاب اسلامی در حضور تماشاگر مرد هم انجام می شود، برخلاف بازی هايشان در ايران!»


تيم ملی فوتبال زنان ايران نيز برای انجام مسابقه رفت مقدماتی جام ملت های آسيا روز پنجشنبه، ۲۶ مهر، عازم هند می شود تا با تیم این کشور در روز شنبه ۲۸ مهر پيکار کند.


مسابقه برگشت روز پنجم آذر در ورزشگاه آرارات تهران انجام می شود تا برنده مجموع اين دو مسابقه روانه دور بعدی جام ملت های فوتبال زنان آسيا شود.


دور بعدی این مسابقات در اسفند ماه در مالزی انجام خواهد شد.


XS
SM
MD
LG