لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۲۸

بانوان واليباليست ايران در امارات و تايلند


ورزشکاران زن در ایران مجبور به داشتن حجاب اسلامی هستند
ورزشکاران زن در ایران مجبور به داشتن حجاب اسلامی هستند



تيم ملی واليبال بانوان ايران پس از ۲۸ سال قرار است در رقابت های قهرمانی آسيا در تايلند و جام شيخ منصور بن زايد در امارات شرکت کند.


نايب رييس فدراسيون واليبال در امور بانوان روز شنبه اعلام کرد که اين حضور با پوشش اسلامی انجام می شود و اولين حضور رسمی بانوان ايران در شهريور ماه در تايلند خواهد بود.


هاجر نجاتی زاده در مورد رقابت های امارات به خبرگزاری دولتی ايرنا گفت:«دراين مسابقات کشورهای مصر، نيجريه، سنگال، مراکش، تونس، قطر، چين، ژاپن ،امارات و ايران به رقابت خواهند پرداخت.»


نايب رييس فدراسيون واليبال در امور بانوان همچنين در مورد رقابت های قهرمانی زنان آسيا در تايلند گفت: «بانوان ايرانی پس از ‪ ۲۸‬سال با پوشش‌ و حفظ ارزش‌های اسلامی در مسابقات آسيايی حضور می ‌يابند.»


نايب رييس فدراسيون واليبال در امور بانوان همچنين در مورد رقابت های قهرمانی زنان آسيا در تايلند گفت: «بانوان ايرانی پس از ‪ ۲۸‬سال با پوشش‌ و حفظ ارزش‌های اسلامی در مسابقات آسيايی حضور می ‌يابند

تيم ملی واليبال بانوان ايران از اول امرداد، هفتمين اردوی تدارکاتی را برای آمادگی حضور در تايلند و امارات در ورزشگاه آزادی بر پا می کند.


اين تيم به تازگی اردوی مشترکی را با تيم ملی واليبال بانوان ارمنستان به مدت يک هفته، پشت سر گذاشت و با اين تيم چند بازی تدارکاتی داشت. رقابت های قهرمانی واليبال بانوان آسيا از ۱۴ تا ۲۲ شهريور انجام خواهد شد. از نتايج مسابقه های دوستانه با تيم ملی زنان ارمنستان خبری انتشار نيافت.


خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، در مورد رقابت های تايلند نوشته است: «با تصويب لباس جديد تيم ملی واليبال زنان ايران، بی ‌ترديد حضور رسمی ايران در ميدانهای بين‌المللی رقم خورده است .واليبال رشته‌ای که سال ها مورد علاقه‌ زنان ايران محسوب می ‌شد،‌ اکنون راه سخت خود را برای ثبت جايگاهش در آسيا و ميدانهای بين المللی آغاز کرده است.»


اين خبرگزاری به يک مسابقه دوستانه با تيم ملی زنان مراکش اشاره دارد که قرار است تا پيش از رقابتهای قهرمانی آسيا در تايلند، در ايران انجام شود.


روزنامه کيهان چندی پيش از زبان امام جمعه مشهد ، حضور بانوان واليباليست ايرانی در رقابت های برون مرزی و حضور تماشاگران مرد در اين مسابقه ها را مورد انتقاد قرار داد و خواهان جلوگيری از حضور ورزشکاران زن ايرانی در رقابتهای بين المللی شد.


اما همين روزنامه چندی بعد با عنوان « پوشش بانوان ايرانی در جهان ورزش بی نظير است.» که از قول فدراسيون بين المللی واليبال بود، نوشت: «حضور تيم ملی واليبال بانوان ايران پس از ۳۰ سال در يک تورنمنت بين المللی آن هم با پوشش اسلامی، اتفاق بسيار مهمی برای جامعه واليبال ايران است.»


اين مطلب از سوی سايت فدراسيون جهانی واليبال(FIVB) به سراسر دنيا مخابره شده است.


فدراسيون جهانی واليبال افزوده است تيم واليبال بانوان ايران شهريورماه به تايلند می رود تا در چهاردهمين دوره مسابقات واليبال قهرمانی ملت های آسيا شرکت کند. پوشش اسلامی اين تيم، يک مساله بی نظير در ورزش دنياست.


XS
SM
MD
LG