لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۳۸

گشايش چهارمين دو سالانه نقاشی جهان اسلام


در چهارمين دور برگزاری دو سالانه نقاشی جهان اسلام، در بخش داخلی ۱۱۸۱ اثر پذيرفته شده است.
در چهارمين دور برگزاری دو سالانه نقاشی جهان اسلام، در بخش داخلی ۱۱۸۱ اثر پذيرفته شده است.

چهارمين دوسالانه نقاشی جهان اسلام، روز دوشنبه به همت فرهنگستان هنر و موسسه فرهنگی هنری صبا، در نگارخانه های صبا، خيال، ملی و خيال شرقی با شرکت هنرمندان ايرانی و ۳۷ کشور اسلامی افتتاح شد.


چهارمين دوسالانه نقاشی جهان اسلام در دو بخش آزاد و خيال شرقی به دبيری سيد مهدی حسينی بر پا شده است.


ايرج اسکندری، محمدعلی ترقی جاه، مهدی حسينی، حبيب الله صادقی و مصطفی گودرزی نيز از اعضای شورای علمی و هيئت انتخاب اين دوسالانه هستند.


ايرج اسکندری نقاش شناخته شده و يکی از اعضای هيئت انتخاب در گفت و گو با راديو فردا درباره اين نمايشگاه گفت:« مجموعه انتخاب شده اين نمايشگاه نسبت به سه دوره قبلی هم از لحاظ کمی وهم کيفی رو به رشد بوده است.»

آقای اسکندری اين اقدام را مثبت ارزيابی کرد و گفت:« اين يک بينال خاص برای کشورهای اسلامی است اما کارهای ارايه شده لزوما درباره موضاعات اسلامی يا مربوط به تاريخ اسلام و قرآن نيست.»


آقای اسکندری افزود:« در اين نمايشگاه آثار هنرمندان داخلی و خارجی با موضوعات و گرايش های
متفاوتی در زمينه های نقاشی، عکاسی ديجيتالی، چيدمان، تايپوگرافی و ويدئو آرت ارائه شده اند.»


به گفته آقای اسکندری، هدف از برپايی اين نمايشگاه خاص، ارتقای آثار هنرمندان کشورهای جهان اسلام در فرآيند يک تجربه جمعی و نمايشگاهی است.


در چهارمين دور برگزاری دو سالانه نقاشی جهان اسلام، در بخش داخلی ۱۱۸۱ اثر پذيرفته شده که از اين تعداد ۹۲۷ اثردر بخش آزاد و ۲۵۴ اثر در بخش خيال شرقی به نمايش در آمده است.


در بخش خارجی نيز ۶۷۰ اثر از ۳۷ کشور اسلامی به اين نمايشگاه راه يافته است.


در اين دوسالانه همچنين بخش ويژه ای به آثار معاصر سه کشور مراکش، بنگلادش و آذربايجان اختصاص دارد.


در چهارچوب اين نمايشگاه، آثار استادان برجسته هنر معاصر ايران نيز به صورت افتخاری و خارج از مسابقه و داوری در سالن های مجزا به نمايش در آمده اند.


دوسالانه نقاشی جهان اسلام در دور نخست با دبيری ايرج اسکندری و در دور دوم با دبيری حبيب الله صادقی برپا شد. دبيری سومين دوسالانه نقاشی جهان اسلام نيز برعهده مرتضی گودرزی بود.


XS
SM
MD
LG