لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۳۷

تلاش جهانی برای ديدار با اسانلو و مددی


تشکل های کارگری بسياری در سراسر جهان خواستار آزادی منصور اسانلو و ابراهيم مددی شده اند.
تشکل های کارگری بسياری در سراسر جهان خواستار آزادی منصور اسانلو و ابراهيم مددی شده اند.

يکی از مقام های فدراسيون جهانی کارگران حمل و نقل اعلام کرد که يک هيئت سازمان بين المللی کار، آی ال او، هفته آينده برای رسيدگی به وضعيت فعالان کارگر زندانی و نيز سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه، به ايران می رود.


مک اوراتا، مسئول بخش زمينی اين سازمان بين المللی کارگری که ۴.۵ ميليون عضو دارد، در گفت و گو با راديو فردا افزود:«ماموريت هيئت اعزامی سازمان بين اللی کار، تنها رسيدگی به وضعيت منصور اسانلو و ابراهيم مددی، رهبران سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه، نيست. ما از آی ال او خواسته ايم به مشکلاتی که بر سر راه فعاليت اين سنديکا به وجود آمده است، رسيدگی کند.»


او ابراز اميدواری کرد«مسئولانی که با اعضای هيئت اعزامی سازمان بين المللی کار ديدار می کنند، همکاری کاملی با آنان داشته باشند تا بتوانند با منصور اسانلو و ابراهيم مددی ديدار کنند.»


فکر می کنم برای مقام های ايرانی دشوار خواهد بود که بخواهند مانع ديدار اعضای هيئت اعزامی سازمان بين المللی کار با آقايان اسانلو و مددی شوند. اگر آنهااز اين ملاقات ممانعت کنند، به زيان وجهه بين المللی ايران در مناسبات بين المللی تمام خواهد شد. در عين حال، ما بر فشار خود بر حکومت ايران ادامه خواهيم داد
مک اوراتا، مسئول بخش زمينی فدراسيون جهانی کارگران حمل و نقل

آقای اوراتا در پاسخ به اين پرسش که اگر دولت ايران از همکاری با اين هيئت خودداری کند، واکنش فدراسيون جهانی کارگران حمل و نقل چه خواهد بود، پاسخ داد:«فکر می کنم برای مقام های ايرانی دشوار خواهد بود که بخواهند مانع ديدار اعضای هيئت اعزامی سازمان بين المللی کار با آقايان اسانلو و مددی شوند. اگر آنهااز اين ملاقات ممانعت کنند، به زيان وجهه بين المللی ايران در مناسبات بين المللی تمام خواهد شد. در عين حال، ما بر فشار خود بر حکومت ايران ادامه خواهيم داد.»


اين مقام فدراسيون جهانی کارگران حمل و نقل در مورد آنچه دروغ مقام های ايرانی به هيئت اعزامی اين فدراسيون به ايران در روزهای گذشته در خصوص عمل جراحی چشم منصور اسانلو و ممانعت از انجام ديدار با اين فعال کارگر زندانی ناميد، گفت:« حنفی روستندی از اتحاديه کارگری اندونزی از ايران ديدار کرد. در واقع، او توسط هيئت نمايندگی ايران در جاکارتا به اين سفر دعوت شد. آنها به او گفتند چرا در اندونزی عليه ما تظاهرات می کنيد. آقای اسانلو در شرايط بسيار خوبی به سر می برد و شما می توانيد در زندان با او ملاقات کنيد. اما درتهران، برخلاف آنچه که به او گفته شده بود،عمل شد. يعنی به روستندی اجازه ديدار با اسانلو داده نشد.»


مک اوراتا افزود:«به روستندی گفتند که اسانلو تحت عمل جراحی چشم قرار گرفته است. همين موضوع به پروانه اسانلو، همسر منصور اسانلو، نيز گفته شد. اما درهمين هفته مشخص شد که هيچ عمل جراحی در کار نبوده است و يکی از چشم های اسانلو در حال نابينايی است.»


مسئول بخش زمينی فدراسيون جهانی کارگران حمل و نقل با اشاره به اينکه « اين دروغ بدی به يک هيئت سازمان بين المللی بود» اضافه کرد:« از حکومت ايران می خواهيم نسبت به اين موضوع صادقانه رفتار کند. حکومت ايران بايد به اين نکته توجه داشته باشد که رفتار کنونی اش، فقط ميليون ها عضو فدراسيون جهانی کارگران حمل و نقل را خشمگين تر خواهد کرد.»


وی اشاره کرد:«اين هفته هزاران کارگر با تصاوير منصور اسانلو به خيابان ها رفتند. فدراسيون جهانی کارگران حمل و نقل می تواند از تمامی اعضای خود در همه بخش های زمينی، هوايی و دريايی بخواهد عليه حکومت ايران تظاهرات کنند.»


درهمين ارتباط، در چهار روز گذشته، و در هفته همبستگی جهانی حمل و نقل جاده ای از ۱۵ تا ۲۱ اکتبر، هزاران کارگر در بريتانيا، آلمان، نروژ، اسپانيا، کره جنوبی، نپال، تايلند، مالی، هنگ کنگ، برزيل، سوييس، اتريش، سوئد و مديتانی خواستار آزادی منصور اسانلو و ساير فعالان کارگر زندانی درايران شدند.


  • 16x9 Image

    روزبه بوالهری

    روزبه بوالهری که فعالیت خود را به عنوان روزنامه‌نگار از سال ۱۳۶۸ آغاز کرده، از اسفند سال ۱۳۸۴ به تحریریه رادیو فردا پیوست.

    او که پیش از پیوستن به رادیوفردا، در شماری از روزنامه‌های ایران نیز به عنوان دبیر سرویس بین‌الملل فعالیت کرده، در کنار تهیه خبر و گزارش، برنامه هفتگی کارنامه را تهیه می‌کند که به مسائل کارگران، معلمان و فعالان صنفی در ایران می‌پردازد.

XS
SM
MD
LG