لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۳۴

خودداری مقام های قضايی از اعلام اتهام منصور اسانلو


به گفته خانواده منصور اسانلو، وی از ناراحتی چشمی رنج می برد و قرار بود که چشم وی روز یکشنبه جراحی شود.
به گفته خانواده منصور اسانلو، وی از ناراحتی چشمی رنج می برد و قرار بود که چشم وی روز یکشنبه جراحی شود.

با گذشت پنج روز از بازداشت منصور اسانلو، رييس هيات مديره سنديکای شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه، مقام های قضايی هنوز اتهام و دليل بازداشت اين فعال کارگری را اعلام نکرده اند.


آقای اسانلو روز سه شنبه، ۱۹ تير، در نزيديکی منزل خود توسط چهار مرد ناشناس بازداشت شد. گرچه مقام های قضايی جمهوری اسلامی در پاسخ به مراجعه همسر، برادر و همکاران اين فعال کارگری، از سرنوشت و وضعيت او ابراز بی اطلاعی می کردند، اما سرانجام، روز جمعه، ۲۲ تير، اعلام کردند که منصور اسانلو در زندان اوين است.


درهمين حال، بازداشت آقای اسانلو و ادامه آن، اعتراض های گسترده سازمان های بين المللی کارگری و همچنين سازمان های کارگری درخاورميانه، آسيا و اروپا و همچنين اتحاديه اروپا را به همراه داشته است.


ابراهيم مددی، نايب رييس هيات مديره سنديکای شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه، در گفت و گو با راديو فردا در مورد آخرين اطلاعاتی که از وضعيت آقای اسانلو وجود دارد، گفت:«همسر منصور اسانلو، روز شنبه، ۲۳ تير، با دادستان و رييس سازمان زندان ها، ملاقات داشتند و درباره بيماری چشم او و اورژانسی بودن جراحی چشم که قرار بود روز يکشنبه، ۲۴ تير، انجام شود، صحبت کرده اند.»


او افزود:«دراين ملاقات، آقای سالارکيا در مورد بيماری چشم آقای اسانلو، قول مساعد داده است.»


آقای مددی اشاره کرد که دادستان و رييس زندان ها از ذکر اتهام و يا دليل بازداشت رييس هيات مديره سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه خودداری کرده اند. اما دادستان تهران گفته است که معاونت امنيت حکم جلب منصور اسانلو را صادر کرده است.


به گفته او، آقای سالارکيا در پاسخ به پرسش همسر منصور اسانلو که چرا در هفته گذشته، از وضعيت اين فعال ابراز بی اطلاعی کرده بود، گفته است که کسی از وی چيزی نپرسيده بود و باز هم در پاسخ به اين گفته که رييس دفتر او گفته بود که حکم جلب منصور اسانلو از سوی قوه قضاييه صادر نشده، گفته است که «من چنين چيزی نگفته ام.»


نايب رييس هيات مديره سنديکای شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه همچنين گفت که همسر و مادر آقای اسانلو تا ظهر روز يکشنبه، ۲۴ تير، موفق به ملاقات با او نشده اند.


او گفت که وکلای آقای اسانلو تاکنون موفق به ديدار موکل خود نشده اند و در عين حال، مقام های قضايی هيچ دليل خاصی را برای جلوگيری از ملاقات وکلای مدافع و خانواده آقای اسانلو با او ارائه نکرده اند.


  • 16x9 Image

    روزبه بوالهری

    روزبه بوالهری که فعالیت خود را به عنوان روزنامه‌نگار از سال ۱۳۶۸ آغاز کرده، از اسفند سال ۱۳۸۴ به تحریریه رادیو فردا پیوست.

    او که پیش از پیوستن به رادیوفردا، در شماری از روزنامه‌های ایران نیز به عنوان دبیر سرویس بین‌الملل فعالیت کرده، در کنار تهیه خبر و گزارش، برنامه هفتگی کارنامه را تهیه می‌کند که به مسائل کارگران، معلمان و فعالان صنفی در ایران می‌پردازد.

XS
SM
MD
LG