لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۰۸

«منصور اسانلو در بند ۲۰۹ اوين زندانی است»


به گفته همسر منصور اسانلو وی در تماسی تلفنی گفته است که در يک سلول عمومی در بند ۲۰۹ زندان اوين به سر می برد.
به گفته همسر منصور اسانلو وی در تماسی تلفنی گفته است که در يک سلول عمومی در بند ۲۰۹ زندان اوين به سر می برد.

منصور اسانلو، رييس هيات مديره سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه، عصر روز جمعه، در يک تماس کوتاه تلفنی با همسرش خبر داده است که در يک سلول عمومی در بند ۲۰۹ زندان اوين به سر می برد.


آقای اسانلو سه شنبه گذشته درنزديکی محل اقامت خود توسط چهار مرد ناشناس بازداشت شد. آنان در حالی که اين فعال کارگری را مورد ضرب و شتم قرار داده بودند، به مردم می گفتند که در حال بازداشت يک دزد هستند.


پروانه اسانلو، در مورد تماس تلفنی همسرش، به راديو فردا گفت:«منصور اطلاع داد که در يک سلول عمومی، همراه با سه نفر ديگر در بند ۲۰۹ زندان اوين است.»


خانم اسانلو دراين گفت و گو، اشاره کرد که همسرش دچار ناراحتی از ناحيه چشم است و افزود که اقای اسانلو بايستی در روز يکشنبه، در بيمارستان لبافی نژاد تهران، تحت عمل جراحی اورژانسی ازناحيه چشم قرار گيرد.


وی اضافه کرد:«شبکه چشم منصور اسانلو نازک شده و هر گونه فشاری می تواند باعث ضايعات غيرقابل جبرانی شود.»


پروانه اسانلو همچنين گفت که رييس هيات مديره سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه سابقه ناراحتی قلبی و پوستی نيز دارد.


در همين حال، مدير کل زندان‌های استان تهران از حضور و سلامت منصور اسانلو در زندان اوين خبر داد.
سهراب سليمانی به خبرگزاری دانشجويان ايران،ايسنا، گفت: «اسانلو در زندان اوين به سر می‌برد و حالش خوب است.»


گفتنی است که بازداشت آقای اسانلو، اعتراض گسترده سازمان های يبن المللی کارگری را به همراه داشته است.


درآخرين اعتراض ها، کميسرعالی روابط خارجی اتحاديه اروپا روز جمعه، ۲۲ تير، با انتشار اطلاعيه ای با ابراز نگرانی شديد از بازداشت منصور اسانلو، از مقام های جمهوری اسلامی ايران خواست اقدامات لازم را برای ازادی بی قيد و شرط اين فعال کارگری انجام دهند.


  • 16x9 Image

    روزبه بوالهری

    روزبه بوالهری که فعالیت خود را به عنوان روزنامه‌نگار از سال ۱۳۶۸ آغاز کرده، از اسفند سال ۱۳۸۴ به تحریریه رادیو فردا پیوست.

    او که پیش از پیوستن به رادیوفردا، در شماری از روزنامه‌های ایران نیز به عنوان دبیر سرویس بین‌الملل فعالیت کرده، در کنار تهیه خبر و گزارش، برنامه هفتگی کارنامه را تهیه می‌کند که به مسائل کارگران، معلمان و فعالان صنفی در ایران می‌پردازد.

XS
SM
MD
LG