لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۱۰

بررسی روزنامه های صبح چهارشنبه ايران


افزايش قيمت ها


روزنامه آفتاب یزد ، به نقل از قائم مقام بانک مرکزی از افزايش ۱۷.۹ درصدی سطح عمومی قيمت ها در کشور خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، حسين قضاوی با تشريح وضعيت فعلی اقتصادی کشور، ضمن هشدار نسبت به روند فزاينده سطح عمومی قيمت ها تاکيد کرده است که «به منظور مهار تورم بايد سياست های پولی و مالی دولت با يکديگر هماهنگ شوند .»


به نوشته آفتاب يزد، آقای قضاوی گفته است:«نرخ تورم در ۱۲ ماهه منتهی به شهريور ماه سال جاری نسبت به دوره قبل ۱۵.۸ درصد بوده، در حالی که رقم مشابه سال قبل از آن ۸.۹ درصد بوده که اين روند نشان دهنده رو به تزايد بودن فشارهای تورمی است.»


قائم مقام بانک مرکزی اظهار داشته:« نرخ رشد نقطه به نقطه نيز در فروردين ماه سال جاری ۱۶.۸ درصد بوده که در پايان شهريور ماه به ۱۷.۹ درصد رسيده که نشان دهنده روند فزاينده سطح عمومی قيمت هاست.


وی ميزان رشد نقدينگی کشور در پايان شهريور ماه سال جاری نسبت به پايان سال گذشته را ۱۳ درصد اعلام کرده و گفته«اين رقم نسبت به پايان شهريور ماه سال گذشته به ميزان ۳۶.۹ درصد رشد داشته است. »


دور جديد مذاکرات با آمريکا


روزنامه همشهری، اظهارات وزير امور خارجه ايران در خصوص دور جديد مذاکرات با آمريکا را مورد توجه قرار داده و از قول وی نوشته «به زودی با امريکا درباره عراق گفت وگو می کنيم. »


به نوشته اين روزنامه، منوچهر متکی روز گذشته در مصاحبه مطبوعاتی مشترک با همتای سوری خود گفته است :«سفارت سوئيس در تهران پيام دولت آمريکا را برای برگزاری دور جديد گفت وگوها درخصوص عراق در اين کشور به وزارت خارجه جمهوری اسلامی ايران تسليم کرده است و اين گفت وگوها در آينده ای نزديک برگزار می شود .»


بازداشت وکيل دراويش


روزنامه اعتماد، از بازداشت وکيل دراويش گنابادی بروجرد خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، مصطفی دانشجو ر وکيل دراويش گنابادی روز سه شنبه ۲۹ آبان،هنگام خروج از منزلش با ۵ نفر ناشناس که قصد دستگيری وی را داشتند درگير و در نهايت توسط آنان به مکان نامعلومی منتقل شده است .


طی ۲۰ ماه گذشته شبه نظاميان بسيج در شهرهای قم، کرج و بروجرد سه حسينيه دراويش گنابادی را مورد حمله قرار داده اند که دو حسينيه دراويش گنابادی در قم و بروجرد با حمايت نهادهای اطلاعاتی و انتظامی با خاک يکسان شده است.


درگيری مسلحانه در کهنوج


روزنامه کيهان از درگيری مسلحانه در کهنوج خبر داده و نوشته که در اين درگيری ها يک نفر کشته و دو مامور نيروی انتظامی نيز زخمی شده اند.


به نوشته اين روزنامه، فرماندهی انتظامی استان کرمان روز سه شنبه از کشته شدن فردی که اين روزنامه از وی با عنوان «شرور معروف کهنوج» نام برده و همراهانش در منزلی روستايی خبر داده است؛ در همين حال به نوشته کيهان در اين درگيری دو مامور نيروی انتظامی مجروح شده اند .


بازداشت يک فعال کارگری


روزنامه سرمايه، از بازداشت يک فعال کارگری خبر داده است. به نوشته اين روزنامه، رضا دهقان، از فعالان کارگری و عضو هيئت بازگشايی سنديکای کارگران نقاش و تزئينات ساختمان، که روز گذشته در پی احضار تلفنی برای ارایه توضيحاتی در نيروی انتظامی حاضر شده بود، بازداشت و پس از ۲۶ ساعت به دادگاه انقلاب و پس از آن به زندان اوين منتقل شده است .


سرمایه همچنين نوشته که «مسئولان دادگاه انقلاب از انتقال رضا دهقان به زندان اوين و ممنوع الملاقات شدن وی تا اطلاع ثانوی خبر داده اند .»


زخمی شدن دانش آموزان در زلزله


روزنامه ايران، ارگان رسمی دولت، از زخمی شدن ۳۰ دانش آموز در زلزله قلعه تل خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، مديرکل بازسازی وحوادث غيرمترقبه استانداری خوزستان از زخمی شدن ۳۰ دانش آموز در زمين لرزه صبح سه شنبه در قلعه تل باغملک از توابع خوزستان خبر داد و گفت که اين دانش آموزان برای مداوا به بيمارستان ايذه اعزام شدند.


ايران از قول شاپور رستمی نوشته که اين دانش آموزان در زمان خروج از کلاس درس زخمی شدند.
XS
SM
MD
LG