لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۵۵

بررسی روزنامه های صبح پنج شنبه ايران


کاری خوب، هرچند ديرهنگام


روزنامه اعتماد، در يادداشتی، صدور دستور ممنوعيت اجرای حکم اعدام در ملاء عام از سوی رييس قوه قضاييه را «کاری خوب،هرچند دير هنگام» ارزيابی کرده است.


بهمن کشاورز، نويسنده اين يادداشت و از وکلای سرشناس کشور اين بخشنامه را«اقدامی کاملاً مثبت» ارزيابی کرده و نوشته که از نظر مشکل فنی و قانونی گمان نمی رود اجرای بخشنامه با مانعی مواجه باشد.


وی در عين حال، تاکيد کرده اگر قاضی صادرکننده رای به جهتی برای اجرای علنی حکم اعدام مصر باشد و اين معنی را در متن رای تصريح کند، شايد مشکلاتی بروز پيدا کند.


نويسنده اعتماد هم چنين در آخر اين پرسش را مطرح کرده که«اين حرکت مثبت و اقدام مستحسن چرا اين اندازه دير و پس از حدوث وقايع و پخش برخی تصاوير و فيلم های ترسناک و رعشه آور صورت گرفته است؟»


شلاق در ملاء عام


روزنامه تهران امروز، خبر داده که ديروز همزمان با صدور بخشنامه رييس قوه قضاييه در مورد ممنوعيت اعدام در ملاء عام «حکم شلاق ۴ نفر به اتهام «سرقت و تجاوز» در ملاءعام اجرا شده است.


به نوشته اين روزنامه، قورچی، جانشين فرمانده نيروی انتظامی کرج در اين خصوص گفته که ۳ نفر در ميدان هفت تير کرج و يک نفر ديگر در بازار راه آهن کرج و در انظار عمومی شلاق خورده اند.


تهران امروز نوشته که اين مقام نيروی انتظامی اين افراد را«اشرار و سارقان مسلح» معرفی کرده است.


جراحی اسانلو و احتمال زندانی شدن مددی


روزنامه آفتاب يزد از عمل جراحی سنگين منصور اسانلو، فعال کارگری زندانی خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، پرويز خورشيد وکيل آقای اسانلو پس از ملاقات با وی در بيممارستان گفته که رييس زندانی سنديکای کارگران شرکت واحد پنج شنبه گذشته از زندان اوين به بيمارستان منتقل شده و دو روز قبل نيز عمل جراحی سختی روی شبکيه چشم او انجام شده است.


به گفته وکيل منصور اسانلو، با توجه به عمل سنگينی که روی چشم او انجام شده، طبق نظر پزشکان حداقل بايد پنج هفته تحت مراقبت پزشکی باشد، اما زمان مرخصی وی تا روز شنبه تعيين شده است.


آفتاب يزد همچنين از احتمال اجرای حکم زندان ابراهيم مددی يکی ديگر از فعالان کارگری در روزهای آينده خبر داده است.اين روزنامه،در خبری ديگر نوشته که محمد ورزنده، يک فعال دانشجوئی در تهران نيز به ۲ سال زندان تعليقی محکوم شده است.


معاون جديد وزير کشور


روزنامه جام جم از انتصاب عباس محتاج فرمانده اسبق نيروی دريای جمهوری اسلامی به معاونت امنيتی و انتظامی وزارت کشور خبر داده است.


عباس محتاج که در دولت فعلی سمت استانداری قم را نيز بر عهده دارد، با حکم مصطفی پور محمدی جانشين محمد باقر ذوالقدر معاون برکنار شده امنيتی- انتظامی وزارت کشور شده است.


کشته شدن برادر فرماندار اصفهان


روزنامه کيهان خبر داده که برادر فرماندار اصفهان پس از ربوده شدن به قتل رسيده است.


به نوشته اين روزنامه، جسد برادر فرماندار اصفهان که صبح روز سه شنبه به علت نامشخصی در شهرضا مفقود شده بود،روز گذشته در يکی از باغ های اين شهر پيدا شد.


کيهان اسم وی را محمدعلی حاجيان ذکر کرده و نوشته که وی به وسيله خوراندن اسيد کشته شده، و هنوز اطلاعی از انگيزه کشتن وی به دست نيامده است.


۱۴ هزار پروند تخلف عرضه سوخت


روزنامه رسالت به نقل از مديرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزيرات حکومتی از تشکيل بيش از۱۴ هزارپرونده برای تخلفات عرضه سوخت خارج از شبکه درکشورخبرداده است.


به نوشته اين روزنامه، عبدالمجيد اجتهادی گفته است:« در۹ ماه سال جاری۱۴ هزار و ۳۰۳ پرونده تخلفات عرضه فرآورده های نفتی خارج ازشبکه توزيع درشعب مختلف سازمان تعزيرات حکومتی کشورتشکيل شده که براساس آمارموجود تاکنون۱۳ هزارو۷۱۶ پرونده ازاين شمارمختومه شده است.»


به نوشته رسالت دريک ماه گذشته تنها دريک فقره پرونده سوخت درتهران ۱۳ ميليون ليترسوخت کشف وضبط شد که برای هشت ميليون ليتر آن ۲۵ ميليارد تومان جريمه تعيين شد.


XS
SM
MD
LG