لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۱۳

انفجار انتحاری در عراق ۳۰ کشته برجای گذاشت


(عکس تزئینی است)
(عکس تزئینی است)
به گفته پلیس عراق، روز جمعه حمله انتحاری یک زن به گروهی از زایران شیعه که به مناسبت اربعین رهسپار کربلا بودند دست‌کم ۳۰ نفر را از پای درآورد.

به گزارش خبرگزاری‌ها، این حمله در اسکندریه، شهری در ۴۰ کیلومتری جنوب بغداد، و هنگامی ‌روی داد که گروهی از اهالی شیعه منطقه قصد سفر به کربلا برای برگزاری آیین‌های مذهبی مربوط به روز اربعین داشتند.

خبرگزاری فرانسه، از قول یکی از نیروهای پلیس، گزارش کرده است که تاکنون مرگ دست‌کم ۳۰ نفر تایید شده است. شماری از خبرگزاری‌ها نیز از کشته شدن بیش از ۳۰ تن خبر داده‌اند.

در این بمب‌گذاری انتحاری حدود ۵۰ نفر نیز زخمی شده‌اند.

به گفته یکی از مقام‌های پلیس بابل، بیشتر قربانیان زنان و کودکان بوده‌اند. اسکندریه در استان بابل واقع شده است.

محمد العوادی، یکی از مقام‌های پلیس بابل، به خبرگزاری فرانسه گفت زن بمب‌گذار خود را در چادر سیاه عربی [عبا] پوشیده بود و دقایقی پس از نیمروز خود را به میان گروهی از کودکان و زنان گردآمده انداخت.

روز پنج‌شنبه نیز انفجار بمبی در نزدیکی حرم امام حسین در کربلا به کشته شدن ۱۰ نفر و زخمی شدن حدود ۵۰ نفر منجر شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شهر اسکندریه در منطقه‌ای واقع شده است که به «مثلث مرگ» شناخته می‌شود و شبه‌نظامیان سنی‌مذهب القاعده با مخفی شدن در نخلستان‌های این منطقه،‌ حملاتی مرگبار علیه شیعیان سامان می‌دهند.

سال گذشته نیز در چنین روزهایی انفجاری انتحاری در اسکندریه به کشته شدن ۴۳ نفر از کسانی که رهسپار کربلا بودند انجامید.

با این حال، عقیل الخزعلی، فرمانداز کربلا، می‌گوید تاکنون حدود پنج میلیون زایر برای برگزاری مراسم اربعین به این شهر وارد شده‌اند که از آن میان حدود ۱۱۰ هزار نفر از کشورهای دیگر به عراق آمده‌اند.

مراسم اربعین روز یک‌شنبه در شهر کربلا برگزار خواهد شد.
XS
SM
MD
LG