لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۰۲

يوگای صورت؛ جايگزينی برای جراحی و تزريق


یک زن مراکشی در حال انجام تمرینات یوگا در رباط
یک زن مراکشی در حال انجام تمرینات یوگا در رباط

ستارگان سينمای هاليوود که ازعمل های جراحی پلاستيک پی درپی خسته و بيزارند، و يا نيويورکی هايی که می خواهند تلاش کنند تا ازتزريق وسواس آميز ماده بوتاکس به صورت خود بپرهيزند، به راه حل جديدی روی آورده اند که آن را طراوت بخش می دانند: تمرينات يوگای صورت.


به گزارش (DNA (Daily News & Analysis اين علاقه مندان می گويند تمرينات يوگای صورت ازافتادگی و چروک پوست می کاهد و تنها درعرض چند هفته اول انجام آنها، می توان شاهد نتايج ملموسی بود.


آنليس هاگن، يک مربی يوگا و نويسنده کتاب يوگای صورت، تمرينات صورت خود را زمانی گسترش داد که متوجه شد شاگردان او، که اکثر آنها را افراد موفق و حرفه ای منهتن در نيويورک تشکيل می دهند، با وجود انجام نرمش های يوگا، برای رفع چين و چروک صورت های خود به تزريق بوتاکس پناه می برند.


خانم هاگن که يک هنرپيشه پيشين، و از پيشروان جنبش يوگا در آمريکاست، می گويد:« من از برخورد با اين مسئله واقعا شکه شدم. زيرا مربی يک کلاس يوگای موفق و پرطرفدار بودم، اما متوجه شدم که شاگردان من با وجود آنکه می خواستند يوگا ياد بگيرند، اما بازهم به عمل های جراحی پلاستيک و يا تزريق بوتاکس روی می آوردند. به نظرنمی رسيد که آنها روح يوگا را لمس کرده باشند. من فقط می خواستم به مردم کمک کنم تا نسبت به بدن خود خشونت به خرج ندهند.»


کتاب يوگای خانم هاگن، که درماه اوت سال جاری توسط انتشارات پنگوئن منتشرشد، تا کنون بيش از ده هزار جلد فروش داشته و وارد دومين دور چاپ خود شده است.


علاقه مندان به يوگای صورت، برگرفته از نرمش های يوگای هندی، معتقدند انجام اين تمرينات می تواند از چين و چروک صورت بکاهد وحتی به آمريکايی ها کمک کند تا از تزريق بوتاکس پرهيز کنند.

تمرينات صورت خانم هاگن شامل صورت شيری (باز کردن دهان و بيرون آوردن زبان بمدت شصت ثانيه)، لبخند ماهی (جمع کردن باد در لپ ها، به طوری که لپ ها پف کند)، حالت مرلين مونرو (غنچه کردن لب به شکل بوسه، درحالی که سطح پيشانی صاف و بدون حرکت بماند) و ديگر تمرينات مشابهی می شود که همگی به افزايش جريان خون درزير پوست کمک می کنند.


اين تمرين ها همچنين ميزان کلاژن پوست را بالا می برند. کلاژن ماده ای است که بسياری از ستارگان سينما به طورمصنوعی، به زيرپوست لب های خود تزريق می کنند تا آن را درشت تر جلوه دهند.


کلاس های يک ساعته بسيار پرطرفدار خانم هاگن شامل تمرينات عميق تنفسی، تمرينات جسمی و فکری به همراه تمرينات صورت و چشم می شود، که از رقص سنتی کاتکالی الهام گرفته شده است.


خانم هاگن می گويد:«حرکات چشم در رقص کاتکالی معانی بسياری دارد. من برخی از تمرينات سنتی را از اين رقص برگرفته ام که مخصوص حدقه چشم است.»

خانم هاگن که آموختن تمرينات يوگا را در ده سالگی، و زمانی که با مادرش به آشرام در کاليفرنيا می رفت آغاز کرد، می گويد:«احتمالا همه درهند می دانند که فوايد يوگا بيشتر جنبه روحی- عرفانی دارد تا فيزيکی، و فوايد جسمانی آن جانبی است. اما من به دنبال يافتن راهی بودم که مشتريان غربی را به خود جلب کند.»

برايان پارکر، يک بانکدار، می گويد:«بله، من از بوتاکس استفاده کرده ام. البته خوب هر کسی که در اين شهرمی بينيد نيز، بوتاکس به پوست خود تزريق کرده است. نظر به اينکه من با سوزن ميانه چندان خوشی ندارم، در يک کلاس فوق العاده خوب يوگای صورت نام نويسی کرده ام.»


لتا کونتز در کارگاه خود برای مشتريان سی تا هفتاد ساله، کلاس های يوگای صورت برگزار می کند.


دوورا فراست، يک مربی يوگا، می گويد:«زمانی که شما برای طراوت جسم و روح خود می توانيد از يوگا استفاده کنيد، چه دليلی برای استفاده از بوتاکس وجود دارد؟ شما مثلا برای از بين بردن غبغب خود تنها لازم است سر خود را بلند کنيد و به سقف خيره شويد.»


XS
SM
MD
LG