لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۹

شکست بارسلونا در اسکاتلند، توفان بایرن مونیخ در آلمان


دور اول از مرحله برگشت رقابت‌های گروهی لیگ قهرمانان اروپا با ثبت چند اتفاق شگفت‌آور به پایان رسید. بزرگ‌ترین حادثه را سلتیک گلاسگو رقم زد و موفق شد تیم پرآوازه بارسلونا را پس از سه پیروزی پیاپی، با نخستین شکست مواجه کند.

بارسا در حالی با نتیجه ۲-۱ شکست خورد که در بازی رفت هم مقابل دیدگان ۷۸ هزار تماشاگر خودی، فقط چند ثانیه مانده به سوت پایان و در دقیقه ۹۴ با گل یوردی آلبا توانسته بود تساوی خانگی را تبدیل به پیروزی ۲-۱ کند.

در ورزشگاه سلتیک‌پارک شهر گلاسگو ابتدا ویکتور وانیاما هافبک بازی‌ساز تیم اسکاتلندی که عضو تیم ملی کنیا هم هست، دروازه ویکتور والدز را گشود. در ادامه، آبی و اناری‌ها روی دروازه تیم مهمان خیمه زدند و حملات دامنه‌داری را از تمام نقاط زمین به سوی محوطه جریمه باشگاه پرسابقه شهر گلاسگو تدارک دیدند.

دفاع چند لایه سلتیک، عملکرد بی‌نقص فریزر فورستر دروازه‌بان این تیم و هدف‌گیری‌های نه چندان دقیق مهاجمین بارسا مانع از تغییر نتیجه می‌شد. در ادامه هم برخلاف جریان بازی و در دقیقه ۸۳ این تونی وات عضو تیم ملی جوانان اسکاتلند بود که در هجده سالگی توانست به افتخار بزرگی دست پیدا کند که عبارت بود از زدن گل به بارسلونا و مسجل کردن شکست این تیم پرطرفدار.

بارسلونا پس از پذیرش گل دوم باز هم سراپا حمله شد و مانند بازی رفت در وقت‌های تلف شده توانست به سلتیک گل بزند. زننده گل، لیونل مسی بود که فقط چند روز از تولد فرزندش می‌گذرد. این گل اما مانع از ناکامی بارسلونا در این بازی نشد. در دیگر بازی این گروه، اسپارتاک مسکو ۲-۱ مقابل بنفیکا به برتری رسید.

شب باشکوه منچستر، بایرن و چلسی

در گروه H منچستریونایتد با برتری در خانه براگا، تنها تیمی شد که هر چهار بازی خود را برده و ۱۲ امتیازی شده است. منچستر در حالی به برتری ۳-۱ رسید که براگا تا دقیقه ۸۰ با یک گل از شاگردان فرگوسن پیش افتاده بود!

برای تغییر نتیجه، چراغ اول را روبین فن‌پرسی روشن کرد. بتو دروازه‌اش را ترک کرده بود تا مسیر فن‌پرسی را سد کند، اما مهاجم فرصت‌شناس هلندی روی این اشتباه دروازه‌بان شماره ۳۳، با ضربه‌ای دقیق توپ را به تور چسباند.

یونایتد در دقیقه ۸۴ گل دوم را زد. وین رونی در محوطه جریمه سرنگون شد و خودش هم پنالتی را به گل تبدیل کرد. در ‌‌نهایت خاویر هرناندز در دقیقه ۹۲ تیر خلاص را به روی پیکر میزبان مغموم شلیک کرد.

دیگر اتفاق مهم بازی‌های چهارشنبه شب را بایرن مونیخ رقم زد و ۶-۱ تیم لیل فرانسه را درهم کوبید تا فصل رویایی‌اش را تداوم ببخشد. این تیم در بوندس‌لیگا نیز در حالی با اختلاف هفت امتیاز پیشتاز است که فقط ۱۰ هفته از بازی‌ها سپری شده!

برای بایرن، کلودیو پیزارو مهاجم ۳۴ ساله اهل پرو در حدفاصل زمانی ۱۵ دقیقه‌ای، سه گل به ثمر رساند. باستین شوان اشتایگر، آرین روبن و تونی کروس هم دیگر گل‌های بایرن را به ثمر رساندند.

اما والنسیا که از ابتدای رقابت‌های این گروه، پابه‌پای بایرن بوده تیم غول‌کش باته‌بوریسوف از بلاروس را شکست داد تا هم امتیاز با باواریایی‌ها، همراه با این تیم مدعیان اصلی صعود به مرحله بعد باشند. باته‌بوریسوف شش امتیازی است، لیل هم بدون امتیاز در قعر جدول قرار دارد.

در یکی دیگر از بازی‌های پر افت و خیز و جذاب چهارشنبه شب نیز از گروه E چلسی در خانه و به سختی با نتیجه ۳-۲ از سد تیم سختکوش شاختار دونتسک اوکراین گذشت و انتقام شکست بازی رفت در خاک اوکراین را گرفت.

فرناندو تورس، اسکار و ویکتور موزس گل‌های شاگردان روبرتو دی ماتئو را به ثمر رساندند تا مدافع عنوان قهرمانی، سه امتیاز حساس را به حساب خود واریز کند. هر دو گل شاختار را ویلیان بورخس داسیلوا به ثمر رساند.

در دیگر بازی این گروه یوونتوس برای حفط بخت صعود، دروازه تیم نوردشیلند دانمارک را به توپ بست و ۴-۰ از سد این تیم گذشت. کلودیو ماکیزیو، آرتورو ویدال، سباستین جیووینکو و فابیو کوالیاره‌لا گل‌های یووه را وارد دروازه نوردشیلند کردند.
XS
SM
MD
LG