لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۳۷

میرسلیم بیانیه حزب خود درباره انصرافش از نامزدی را «اشتباه» خواند


مصطفی میرسلیم روز جمعه، ۲۹ اردیبهشت، چنین نظر داد که بیانیه حزب موتلفه اسلامی درباره انصراف او به دلیل «برداشت اشتباه» از همراهی او با ابراهیم رئیسی در سفر به مشهد صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، این نامزد انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه گفت: «متاسفانه اشتباهی انجام شد و بر اساس استنباطی که از سفر من به مشهد داشتند، فکر کردند که من از انتخابات کناره گیری کرده‌ام و این پیش‌تصور برایشان ایجاد شد.»

وی همچنین گفت که «روند انتخابات در مجموع خوب بوده است، نه این که بی نقص نبوده است».

حزب مؤتلفه اسلامی شامگاه چهارشنبه گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با انصراف از نامزدی مصطفی میرسلیم، نامزد خود در انتخابات ریاست جمهوری، از ابراهیم رئیسی حمایت می‌کند.

این حزب در همین اطلاعیه تاکید کرده بود که آقای میرسلیم را به عنوان «نامزد اصلح» معرفی کرده بود، اما با هدف «وحدت جبهه متحد ملت» و «براساس مشورت با بزرگان و علما» تصمیمی جدید گرفته است.

با این حال ساعتی بعد مصطفی میرسلیم در بیانیه‌ای گفت که «این جانب انصراف نداده‌ام و کلیه بیانیه‌های مبنی بر انصراف را تکذیب می‌کنم».

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین از هواداران خود خواست تا «بدون توجه به این شایعات که حتی به نام حزب صادر می‌شود» در انتخابات حاضر شوند.

مصطفی میرسلیم روز چهارشنبه به همراه ابراهیم رئیسی به مشهد سفر کرده و گفته بود که هر دو نامزد توافق کرده‌اند که حضور آنها «لازم و ضروری» است.

جبهه پیروان خط امام و رهبری، ائتلافی از ۱۷ گروه سیاسی اصولگرا که حزب مؤتلفه اسلامی از جمله آنها است، نیز از ابراهیم رئیسی در انتخابات حمایت کرده بود.

محمدباقر قالیباف به نفع ابراهیم رئیسی، و اسحاق جهانگیری به نفع حسن روحانی انصراف دادند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، جامعه روحانیت مبارز و گروه جبهه پایداری، از ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرده‌اند.

در مقابل میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی، رهبران جنبش سبز، محمد خاتمی رئیس‌جمهور اسبق ایران و گروه‌های اصلاح‌طلب از حسن روحانی حمایت کرده‌اند.

XS
SM
MD
LG