لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۳۳

هفته سوم لیگ برتر: چهار گل استقلال در شیراز


از هفته سوم لیگ برتر فوتبال ایران هفت بازی برگزار شد و تیم‌های استقلال تهران، تراکتورسازی تبریز و فولاد خوزستان مقابل میزبان‌های خود به برتری رسیدند، چهار بازی هم با تساوی به پایان رسید. آخرین بازی این هفته را چهارشنبه شب، پرسپولیس با مس کرمان برگزار خواهد کرد.

فجر سپاسی و استقلال در ورزشگاه حافظیه شیراز با حضور حدود ۲۰ هزار تماشاگر به مصاف هم رفتند. در نیمه اول وحید شیخ ویسی، سنگربان فجر، از چهره‌های برتر میدان بود و در چند صحنه مانع از گل‌زنی مهاجمان استقلال شد. گرچه نتوانست تا پایان این نیمه دروازه‌اش را بسته نگه دارد و جواد نکونام از روی نقطه پنالتی تیمش را پیش انداخت.

شاگردان غلامحسین پیروانی بلافاصله با شوت زیبای حمید جوکار از پشت محوطه جریمه بازی را به تساوی کشیدند که اولین گل فجر در لیگ برتر امسال بود. در نیمه دوم محمد قاضی در دقیقه ۴۶ استقلال را پیش انداخت، اما محمد حیدری گل زیبای قاضی را پاسخ داد و بازی مجدداً مساوی شد.

حنیف عمران‌زاده در دقیقه ۷۵ و در حالی که دقایقی قبل وارد میدان شده بود گل سوم استقلال را به ثمر رساند. سپس نوبت تعویض بعدی استقلال یعنی فرهاد مجیدی شد تا گل چهارم استقلال را بزند.

این بازی پرهیجان، یک پنالتی هم برای فجر در برداشت، اما مهرزاد معدنچی با ضربه‌ای ضعیف، توپ را به مهدی رحمتی تقدیم کرد.

در ترکیب استقلال مهدی رحمتی، فردین عابدینی (حنیف عمران‌زاده)، پژمان منتظری، امیرحسین صادقی، پژمان نوری، جواد نکونام، خسرو حیدری، آندرانیک تیموریان، سیاوش اکبرپور (فرهاد مجیدی) محمد قاضی و مهدی نظری (گوران لاوره) بازی کردند.

امیر قلعه‌نویی پس از برتری تیمش گفت: امروز روز خوب استقلال بود و ما با استفاده از تجربه برنده شدیم. باید روی دفاع‌مان بیشتر کار کنیم، ولی آرایش اصلی‌مان را در اختیار نداریم. بیگ‌زاده مصدوم است و منتظری در دفاع راست بازی می‌کند، هر چند از منتظری ممنونیم که در این پست به میدان می‌رود.

سرمربی استقلال درباره کسر یک امتیاز از این تیم به خاطر فحاشی هواداران به داور مسابقه مقابل سپاهان گفت: ما این موضوع را می‌پذیریم، ولی آن روز، روز خوب فغانی نبود و تماشاگران هم نباید آن کارها را می‌کردند. ما همیشه قربانی می‌شویم، یا قربانی داور یا قربانی تماشاگران.

غلامحسین پیروانی سرمربی فجر سپاسی هم گفت: دو گل خوردیم سپس دو تا زدیم، اما بعد از تساوی، بچه‌ها احساسی بازی کردند. یکی به تیر زدیم و پنالتی‌مان را هم گل نکردیم. اگر پنالتی‌مان گل می‌شد شاید به گل مساوی هم می‌رسیدیم.

توقف سپاهان، برتری تراکتورسازی

تیم سختکوش و تازه‌وارد گسترش تبریز موفق شد یک مساوی از سپاهان بگیرد. مهدی قریشی برای گسترش گل زد و محمد غلامی در واپسین دقیقه برای سپاهان جبران کرد. زلاتکو کرانچار سرمربی سپاهان بعد از بازی گفت: گسترش میل زیادی به حمله نشان می‌داد، اما با گلی که زدیم، نتیجه عادلانه شد.

ذوب آهن با همان نتیجه که فجر در خانه به استقلال باخت، در خانه‌اش مغلوب تراکتورسازی شد. محسن ربیع‌خواه، محمد ابراهیمی، علی کریمی و کریم انصاری‌فرد برای تراکتورسازی و سپهر حیدری با مهدی رجب‌زاده برای ذوب آهن گل زدند.

گل کریمی در دقیقه ۹۲ در حالی به ثمر رسید که بازی ۲-۲ بود. اما پای او در فصل جدید به گل‌زنی باز شد تا نخستین پیروزی این فصل تیمش را هم رقم بزند.

صبای قم پس از دو پیروزی متوالی، در خانه با یک گل به فولاد خوزستان باخت. عبدالله کرمی زننده گل فولاد بود.

محمد مایلی‌کهن سرمربی صبا با اعتراض به نحوه قضاوت داور گفت: «گلی که فولاد از روی ضربه خطا زد، مشکوک بود و داور می‌توانست آن صحنه را خطا نگیرد. همچنین داور می‌توانست یک پنالتی هم برای ما بگیرد که بهتر است در این باره کارشناسان نظر بدهند.»

بازی راه آهن و ملوان گلی در برنداشت. بازی استقلال خوزستان و سایپا البرز هم بدون گل به پایان رسید. داماش هم با نفت تهران ۱-۱ مساوی شد. وحید امیری برای نفت و روح‌الله سیف‌الهی برای داماش گل زدند.

یحیی گل‌محمدی سرمربی نفت در نشست خبری گفت: خوب شروع کردیم و گل هم زدیم، اما روی غفلت گل مساوی را خوردیم. این بازی بهترین بازی ما در سه بازی گذشته بود. به همین دلیل یک امتیازی که از داماش گرفتیم ارزش برد را داشت.
XS
SM
MD
LG