لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۲۵

اعتراض کی‌روش؛ سرمربی ایران برنامه‌هایش را در سطل زباله انداخت


کی‌روش گفته است اگر بگویید در جام جهانی از گروه‌مان صعود کنیم که چه بشود، من هم عقب می‌نشینم و برنامه‌ام را به سطل زباله می‌اندازم
کی‌روش گفته است اگر بگویید در جام جهانی از گروه‌مان صعود کنیم که چه بشود، من هم عقب می‌نشینم و برنامه‌ام را به سطل زباله می‌اندازم
اردوی تیم ملی فوتبال ایران که قرار بود در پرتغال برگزار شود، به دلیل «بی‌پولی» فدراسیون فوتبال ایران لغو شد. این اردو، نخستین قسمت از برنامه کامل کارلوس کی‌روش برای جام جهانی ۲۰۱۴ بود که به فدراسیون فوتبال ارائه شده است.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با ابراز نارضایتی از لغو اردوی تیم ملی و مشکلات دیگری مانند «عدم ثبات در تصمیمات سازمان لیگ»، گفت: این درست نیست که هر وقت برنده می‌شویم، عده‌ای بیایند و کنار ما عکس بیاندازند اما (از سوی دیگر) توقعات ما برآورده نشود.

کارلوس کی‌روش در مصاحبه با ایسنا با اشاره به اهمیت جام جهانی، برنامه مدون خود را نشان داد و گفت: برنامه من برای حضور خوب در این بازی‌ها نوشته شده است. ولی اگر بگویید در جام جهانی از گروه‌مان صعود کنیم که چه بشود، من هم عقب می‌نشینم و برنامه‌ام را به سطل زباله می‌اندازم.

سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران در این لحظه سطل زباله‌ای از زیر میزش بیرون کشید و برنامه‌اش را داخل آن انداخت.

او گفت جلسات متعددی با سازمان لیگ داشته اما «آقایان در این جلسات قول می‌دهند برنامه‌تان را انجام می‌دهیم ولی بعد از تماس چند باشگاه، برای سازش با آنها برنامه عوض می‌شود. با سازمان لیگ جلسه می‌گذارم اما فردا از طرف آسمان که رنگش آبی است، تماس می‌گیرند و برنامه‌ها عوض می‌شود. روز بعدش هم تماس دیگری از یک طرف که رنگش سرخ است (می‌گیرند)».

سرمربی سابق رئال مادرید با اشاره به همزمانی اردوی تیم ملی با جام حذفی ایران و لیگ قهرمانان آسیا، بر ضرورت حضور بازیکنان تیم ملی در اردو تاکید کرد و خطاب به نمایندگان رسانه‌ها گفت: چند بار در رسانه‌هایتان نوشتید که تیم ملی باید به بازیکنان جوان فرصت دهد؟ حالا می‌خواهم بپرسم چرا همین مطلب را درباره باشگاه‌ها ننوشتید؟ چرا نمی‌نویسید این فصل، باشگاه‌ها فرصت را به جوان‌تر بدهند تا این بازیکنان در جام حذفی و لیگ قهرمانان بازی کنند.

کی‌روش ادامه داد: به این مسئله توجه داشته باشید که استقلال با بوریرام تایلند بازی دارد. این تیم با فرض آنکه به مرحله بعدی راه پیدا کند، چهار بازی از دیگر تیم‌های لیگی کمتر خواهد داشت. شاید این برنامه را راننده سازمان لیگ نوشته است.

مربی پیشین منچستریونایند که تاکنون با سه تیم مختلف، جواز حضور در جام جهانی را کسب کرده است، بار دیگر خبرنگاران را خطاب قرار داد و پرسید: فکر می‌کنید بازیکنان لیگ ایران در سطح لیگ‌های آلمان، اسپانیا، فرانسه یا لیگ برتر انگلیس هستند؟ اکثر بازیکنانی که قرار است در جام‌جهانی با آنها روبه‌رو شویم در این لیگ‌ها بازی می‌کنند. اگر کسی به من بگوید که نیاز نیست به سختی کار کنی، چون بازیکنان لیگ ایران در سطح بالایی هستند، آن جاست که می‌خواهم بخندم چون معتقدم بزرگ‌ترین فیلم کمدی زندگی‌ام را می‌بینم.

کارلوس کی‌روش مخالف برنامه‌های فیفا در گنجاندن مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا، در روز بازی‌های دوستانه فیفا است. تقویمی که باعث شده تیم‌های آسیایی، فرصت برگزاری بازی دوستانه در آن روزها را نداشته باشند. به همین خاطر در پاسخ به این سوال که آیا بازی‌های دوستانه تیم ملی قطعی شده‌، با کنایه به مسابقات مقدماتی جام ملت‌ها گفت: «بله. با تایلند، کویت و لبنان بازی می‌کنیم! از روزی که آمده‌ام این مشکل فوتبال آسیا را ذکر کرده‌ام و به خاطر آن می‌جنگم.»

برخی از تیم‌های ایرانی راه یافته به لیگ قهرمانان آسیا، اهمیت این مسابقات را بالاتر از آن می‌دانند که بخواهند به خاطر جام جهانی، بازیکنان خود را در اختیار تیم ملی قرار دهند.

سرمربی تیم ملی ایران اعتراض خود را به این موضوع با این گفته‌ها نشان داد: لیگ قهرمانان آسیا یک تورنمنت مسخره است. شما برای حضور در کل این تورنمنت، احتیاج دارید که دو تیم داشته باشید اما نمی‌دانید کدام تیم قهرمان می‌شود، تیم فصل قبل یا تیم فعلی! کدام مربی جام را بالای سر می‌برد، مربی فصل قبل یا مربی فعلی؟

لیگ قهرمانی آسیا که در حال برگزاری‌ست از سال ۱۹۶۷ میلادی در جریان است و تیم‌های کره‌ای با ۱۰ قهرمانی، ژاپنی با پنج و عربستان سعودی با چهار قهرمانی بهترین نتیجه را در دوره‌های گوناگون آن داشته‌اند.
XS
SM
MD
LG