لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۱۰

تساوی بدون گل تیم‌های ملی فوتبال ایران و اردن


تیم‌های ملی فوتبال ایران و اردن در دیداری دوستانه به تساوی بدون گل رضایت دادند. این سومین تساوی پیاپی تیم ملی ایران است. ایران ابتدا در تهران مقابل قطر متوقف شد و سپس در اردوی مجارستان مقابل تونس به تساوی رسید.

ایران خود را برای سه شنبه یازدهم سپتامبر، ۲۱ شهریور و بازی مقابل لبنان در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل آماده می‌کند. این تیم فعلاً با چهار امتیاز از دو بازی پس از کره جنوبی و بالا‌تر از قطر، ازبکستان و لبنان، در رده دوم گروه A قرار دارد.

اردن نیز در همین روز و از گروه B میزبان استرالیا خواهد بود. شاگردان عدنان حمد سرمربی عراقی تیم ملی اردن، با یک امتیاز در رده آخر گروه خود قرار دارند.

بازی‌های دوستانه ایران در ماه‌های اخیر پرماجرا بوده. برای این بازی تدارکاتی اتفاقات متعددی رخ داد که ممکن بود باعث لغو مسابقه شوند. ابتدا محمود الجوهری سرمربی سابق این کشور درگذشت و شائبه لغو بازی مطرح شد. سپس در حالیکه برگزاری بازی به قطعیت رسیده بود، به دلیل تصادف اتوبوس حامل بازیکنان تیم میزبان، زمان آغاز مسابقه به تاخیر افتاد! سرانجام اما این مسابقه با سکوت یک دقیقه‌ای برای الجوهری و به قضاوت داوری از امارات که در پایان بازی به شدت با اعتراض کارلوس کی‌روش روبرو بود، برگزار شد. ‌

از نکات قابل توجه بازی، حضور مسعود شجاعی در ترکیب اصلی تیم ملی بود. بازیکن تیم اوساسونای اسپانیا به دلیل مصدومیت مدت‌ها در میادین حضور نداشته. کریم انصاری فرد نیز در لحظات آخر به تیم ملی دعوت شد و به میدان رفت.

قاسم حدادی فر دیگر بازیکن ایران هم در لیگ بر‌تر دوازدهم، شش هفته به دلیل مسئله سربازی نتوانست در تیم ذوب آهن بازی کند. در واقع این سه ملی پوش در شرایطی در ترکیب تیم ملی قرار گرفتند که در تیم‌های باشگاهی خود یا نیمکت نشین هستند یا از میادین دور بوده‌اند.

ایران ۰ اردن ۰

تیم ملی ایران در نیمه اول با ترکیب مهدی رحمتی، حسین ماهینی، هادی عقیلی، پژمان منتظری، احسان حاج صفی، جواد نکونام، علی کریمی، قاسم حدادی فر، مسعود شجاعی، محمدرضا خلعتبری و کریم انصاری فرد به میدان رفت.

حرکت عمقی کریمی و پاسی که به انصاری فرد داد، با بی‌دقتی او در نواختن ضربه آخر، مانع از ثبت گل برتری ایران در دقایق آغازین بازی شد.

مهم‌ترین موقعیت ایران در کل بازی نیز در نیمه اول رقم خورد. جایی که خلعتبری با تکنیک فردی‌اش، یار مستقیم خورد را در محوطه جریمه دریبل زد اما ضربه نهایی او به تیر دروازه اصابت کرد. همین توپ در برگشت، با ضربه سر شیرجه‌ای کریمی همراه شد اما باز هم توی چارچوب نرفت.

ایران ظبق توافق مشترک با تیم اردن بر سر تعداد نامحدود تعویض‌ها، در نیمه دوم تعویض‌های فراوانی انجام داد. محمد ابراهیمی به جای شجاعی به میدان آمد. سیدجلال حسینی جای ماهینی را گرفت. محمد قاضی، محمد نوری و مازیار زارع هم دیگر بازیکنانی بودند که به زمین آمدند.

اردنی‌ها نیز در نیمه دوم توانستند تیر دروازه ایران را به لرزه درآورند. اما در مجموع، هر دو تیم از گشودن دروازه یکدیگر بازماندند. این دو تیم آخرین بار در امارات به تساوی ۲-۲ دست یافته بودند.

اردوی ایران در اردن تا ۱۹ شهریور ادامه خواهد داشت. ملی‌پوشان ایران سپس شهر عمان را به مقصد لبنان ترک خواهند کرد. در روزی که ایران و لبنان در ورزشگاه کمیل شمعون بیروت به مصاف هم می‌روند، ازبکستان نیز در همین گروه، میزبان کره جنوبی است.
XS
SM
MD
LG