لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۱۲

فهرست جدید کارلوس کی‌روش برای تیم ملی فوتبال ایران


کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، اسامی ۲۳ بازیکن را برای حضور در اردوی تیم ملی اعلام کرد.

ایران خود را برای یازدهم سپتامبر، ۲۱ شهریور، و بازی مقابل لبنان در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل آماده می‌کند. این تیم فعلاً با چهار امتیاز از دو بازی پس از کره جنوبی و بالا‌تر از قطر، ازبکستان و لبنان، در رده دوم گروه A قرار دارد.

آندرانیک تیموریان به خاطر محرومیت از حضور در دیدار با لبنان به اردوی تیم ملی فوتبال ایران دعوت نشده است. مجتبی جباری نیز مصدوم است. این تیم در اردوی آخر نیز در یک بازی دوستانه که در شهر کشکه‌مت مجارستان برگزار شد، بدون تیموریان مقابل تونس به تساوی ۲-۲ رسید.

ایران پیش از سفر به بیروت، در اردن اردو خواهد زد و بازی دوستانه‌ای را نیز مقابل تیم ملی فوتبال این کشور برگزار خواهد کرد. سایت فدراسیون فوتبال، اسامی بازیکنان دعوت‌شده را به شرح زیر اعلام کرده است:

دروازه‌بانان: مهدی رحمتی (استقلال)، علیرضا حقیقی (روبین کازان)، رحمان احمدی (سایپا)

مدافعان: حسین ماهینی، سید جلال حسینی و مهرداد پولادی (پرسپولیس)، هادی عقیلی (القطر)، پژمان منتظری و هاشم بیک‌زاده (استقلال)، مازیار زارع (ملوان) و احسان حاج‌صفی (تراکتورسازی)

خط میانی: جواد نکونام (استقلال)، علی کریمی و محمد نوری (پرسپولیس)، پژمان نوری (ملوان)، قاسم حدادی‌فر (ذوب آهن)، امید نظری (انگل هولم سوئد)، اشکان دژاگه (ولفسبورگ) و مسعود شجاعی (اوساسونا)

مهاجمان: محمد ابراهیمی (تراکتورسازی)، محمد قاضی (پرسپولیس)، محمدرضا خلعتبری (سپاهان) و رضا قوچان‌نژاد (سن ترویدن بلژیک).

نکات برجسته در آخرین فراخوانی

درون دروازه، شهاب گردان و محسن فروزان به اردو دعوت نشده‌اند. گردان مدتی است نیمکت‌نشین شده و فروزان نیز در بازی آخر تیمش مقابل صبا روی نیمکت نشست.

دعوت رحمان احمدی نیز از این منظر جالب است که وقتی پارسال او در سپاهان بود و به اردو دعوت نمی‌شد، مصاحبه‌های انتقادآمیزی درباره نحوه دعوت از بازیکنان انجام داده بود.

رضا حقیقی بازیکن پست هافبک دفاعی فجرسپاسی از جمله خط‌خورده‌های اردوی جدید تیم ملی است. شجاع خلیل‌زاده مدافع مس کرمان نیز مثل یعقوب کریمی و رضا نوروزی دیگر جایی در اردوی تیم‌های ملی ندارد. جوان‌ترهایی مثل محسن مسلمان و پیام صادقیان هم فعلاً فقط به اردوی تیم ملی زیر ۲۲ سال دعوت می‌شوند.

از پرسپولیس غیر از گردان و غلامرضا رضایی که مدتی است دعوت نمی‌شود، کریم انصاری فرد هم خط خورده. با این حال تیم رده شانزدهمی پرسپولیس، همچنان شش بازیکن در اردوی تیم ملی دارد. فراخوانی هاشم بیک‌زاده هم از نکات متفاوت با اردوهای پیشین است.

مسعود شجاعی هم با رهایی از بند مصدومیت در فهرست کی‌روش قرار گرفته است. رضا قوچان‌نژاد مهاجم شاغل در لیگ بلژیک نیز در بازی دوستانه مقابل اردن، اولین بازی ملی خود را برگزار خواهد کرد.

بازیکنان دعوت‌شده روز پنج‌شنبه، نهم شهریور، تمرینات خود را در محل اردوی تیم‌های ملی آغاز می‌کنند. آنها ساعت ۵ بامداد، دهم شهریور، تهران را به مقصد اردن ترک خواهد کرد.

اردوی این تیم در اردن تا ۱۹ شهریور ادامه خواهد داشت. ملی‌پوشان سپس اردن را به مقصد لبنان ترک خواهند کرد. دیدار دوستانه ایران و اردن روز پانزدهم شهریور برگزار خواهد شد.
XS
SM
MD
LG