لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۳۵

ایران در انتظار برد از ازبکستان؛‌ اعلام اسامی بازیکنان در اردوی تیم ملی


بازی ایران و ازبکستان در چارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، بیست و چهارم آبان، ۱۴ نوامبر، در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اسامی ۲۸ بازیکن را برای حضور در اردوی تیم ملی فوتبال ایران اعلام کرده است.

در جدول رده‌بندی گروه A کره جنوبی و ایران با هفت امتیاز در صدر قرار دارند. ازبکستان نیز با برتری در دوحه مقابل قطر، پنج امتیازی شده و به رده سوم رسیده. قطر و لبنان با چهار امتیاز در رده‌های بعدی قرار دارند.

شرایط جدول به گونه‌ای است که هر پنج تیم با اندکی اختلاف در بخت، می‌توانند راهی جام جهانی شوند. برنده بازی ایران و ازبکستان در صدر جدول قرار خواهد گرفت. اگر برنده این بازی ایران باشد، شرایط برای تیم کی‌روش فوق‌العاده ایده‌آل خواهد شد. زیرا پس از این بازی، ایران تا هفت ماه بعد بازی نخواهد داشت و در دور نخست بازی‌های سال ۲۰۱۳، تیم ملی ایران استراحت خواهد داشت.

این به آن معناست که اگر تیم کی‌روش با برتری مقابل ازبکستان ۱۰ امتیازی شود و صدر جدول را تسخیر کند، او با آرامش خاطر و با فشار کمتر رسانه‌ای و به‌‌ همان نسبت انتقادات حداقلی پیش‌کسوتان، می‌تواند در آزمون‌های تدارکاتی به محک زدن و نوگرایی در ترکیب تیم ملی ایران بپردازد. هفت ماه آرامش برای فوتبال همواره پرحاشیه و بحرانی ایران، فرصتی مناسب است تا به ترمیم ساختار تیم ملی بپردازد.

حالا سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران پیش از جدال سرنوشت‌ساز با ازبکستان، دیدار دوستانه‌ای نیز با تاجیکستان را پیش رو خواهد داشت که ۱۶ آبان در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. دیداری که باعث خواهد شد ده بازیکن از جمع دعوت شده‌ها خط بخورند. بازیکنان دعوت شده و نکات مهم در خطوط مختلف، در ادامه قید شده است.

دروازه‌بان‌ها: مهدی رحمتی، رحمان احمدی، سوشا مکانی.

مدافعان: حسین ماهینی، خسرو حیدری، پژمان منتظری، محمد نصرتی، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، مهرداد پولادی، احسان حاج‌صفی، پژمان نوری.

گویا رفتار هادی عقیلی در بازی با ازبکستان و اعتراض او به نیمکت نشینی که در مقابل چشم بازیکنان، انتقاد تندی به سرمربی تیم ملی کرد باعث شده کی‌روش که تاکید چشمگیری بر رعایت انضباط دارد، قید این بازیکن را به رغم حضوری مداوم در ترکیب اصلی بزند.

شجاع خلیل‌زاده که در پست دفاع وسط بازی می‌کند، به خاطر حضور خوبش در مس کرمان پس از مدت‌ها به تیم ملی برگشته است.

هافبک‌ها: جواد نکونام، امید نظری، علی کریمی، آندرانیک تیموریان، قاسم دهنوی، محمد نوری، یعقوب کریمی، اشکان دژاگه، میلاد نوری.

یعقوب کریمی از نفت تهران و قاسم دهنوی از تراکتورسازی به خاطر درخشش در لیگ، بعد از مدتی وقفه مجدداً به تیم ملی فراخوانده شده‌اند.

مهاجمان: آرش افشین، محمدرضا خلعتبری، جلال رافخایی، محمد قاضی، رضا قوچان‌نژاد، کریم انصاری‌فرد، احمد حسن‌زاده.

دعوت آرش افشین بعد از مدت‌ها دوری او از تیم ملی صورت گرفته. پای افشین اخیراً به گلزنی باز شده.

در مقایسه با آخرین فهرست تیم ملی برای بازی با کره جنوبی، مازیار زارع مصدوم است و در دو بازی قبلی ملوان هم به میدان نرفته. مسعودشجاعی نیز در دیدار با کره جنوبی اخراج شد و نمی‌تواند مقابل ازبکستان بازی کند. خود کی‌روش هم مقابل کره جنوبی کارت قرمز گرفت و مقابل ازبکستان نمی‌تواند روی نیمکت بنشیند.
XS
SM
MD
LG