لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۱۴

مرگ یک درجه‌دار پلیس و یک معلم به دست «اشرار» در ایرانشهر


عکس تزئینی است
عکس تزئینی است

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان خبر داد که شامگاه دوشنبه، ۱۳ مهر، یک خودروی گشت کلانتری به دست «اشرار» به «رگبار» بسته شده و در نتیجه این حادثه یک درجه‌دار نیروی انتظامی و یک معلم جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، علی جلیلیان ازگروهبان یکم حسینعلی سبحانیان و یک معلم به نام پرویز روشناب که در زمان وقوع حادثه در صف پمپ بنزین بوده است، به عنوان افرادی نام برد که در این حادثه کشته شده‌اند.

به گفته آقای جلیلیان، گشت کلانتری ۱۲ شهرستان ایرانشهر به سرپرستی رئیس این کلانتری، شامگاه در کمربندی «مکران» ایرانشهر در حال گشت‌زنی بوده است که یک خودرو پژو ۴۰۵ به آن نزدیک شده و سرنشینان گشت کلانتری را به «رگبار» بسته‌اند.

حسین رحیمی، فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان، نیز گفت که این حادثه در نزدیکی پمپ بنزین ایرانشهر رخ داده است.

شامگاه یک‌‌شنبه، ۲۰ اردیبهشت، پس از « تیراندازی» نیروهای «پاسگاه محمدان» ایرانشهر به یک خودروی «مظنون به حمل گازوئیل» و سوختن سرنشینان آن بر اثر «آتش گرفتن بار گازوئیل» درگیری‌هایی در شهر ایرانشهر رخ داد، اما در نهایت به گفته مقامات دولتی این «شلوغی‌ها» با «همراهی معتمدان محلی کنترل» شد.

استان سیستان و بلوچستان ایران در سال‌های اخیر شاهد نا‌امنی بوده و به دنبال درگیری‌های متعدد میان گروه‌های مسلح مختلف با نیروهای امنیتی و انتظامی و ترور برخی افراد، ده‌ها نفر کشته و زخمی شده‌اند.

در همین حال قاسم رضایی، فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی ایران، روز ۱۸ فروردین از «بیش از ۷۰ فقره درگیری و تجاوز مرزی» از سمت مرز پاکستان به داخل خاک ایران در مدت یک سال گذشته خبر داده بود.

امسال نیز گزارش‌هایی از درگیری در این استان منتشر شده است. از جمله در فروردین‌ماه گذشته هشت نفر از مرزبانان ایرانی در جنوب شرقی ایران در نزدیکی مرز پاکستان کشته شدند.

نیروهای امنیتی و انتظامی ایران نیز درچند ماه گذشته از چندین عملیات علیه گروه‌های مسلح مخالف جمهوری اسلامی خبر داده‌اند.

در همین حال وزارت اطلاعات ایران خبر داده است که هشام عزیزی معروف به ابوحفص البلوشی، فرمانده گروه «انصار الفرقان»، و دو نفر از همراهانش در روز چهارشنبه، دوم اردیبهشت، در استان سیستان و بلوچستان کشته شده‌اند.

محمد مارانی، فرمانده قرارگاه قدس سپاه پاسداران، نیز روز ۲۲ فروردین‌ماه، از دستگیری تعدادی ازاعضای گروه «انصار الفرقان» و کشف انبار مهمات این گروه، در جنوب استان سیستان و بلوچستان خبر داده بود.

XS
SM
MD
LG