لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۰۷

سپاه پاسداران از انهدام یک «باند شرارت و ناامنی» در سیستان و بلوچستان خبر داد


سربازان ایرانی در یک نقطه مرزی در استان سیستان و بلوچستان.
سربازان ایرانی در یک نقطه مرزی در استان سیستان و بلوچستان.

قرارگاه قدس نيروی زمينی سپاه پاسداران در سيستان و بلوچستان٬ از نابودی آنچه «یک باند مهم شرارت و ناامنی» در شهرستان ایرانشهر خوانده، خبر داده است.

به گزارش روز سه‌شنبه ۱۶ تير خبرگزاری‌های فارس و تسنيم، «حامد زردکوهی»، ریيس و همچنين چهار عضو اصلی به گفته اين خبرگزاری‌ها «يک باند مهم شرارت و ناامنی» در استان سيستان و بلوچستان توسط نيروهای سپاه پاسداران کشته شده‌اند.

در همين حال به گزارش خبرگزاری مهر، در اين درگيری که ساعت سه بامداد در ارتفاعات «سورجهان منطقه نوک آباد زردکوه» رخ داده، پنج نفر از اعضای اين گروه به نام‌های «حامد، نظر و هوشنگ زردکوهی و خالد سياخوانی و محسن برنايون» کشته شدند.

خبرگزاری تسنيم از اين گروه به عنوان «عوامل اصلی ناامنی» در شهرستان ايرانشهر در جنوب سيستان و بلوچستان نام برده است و اعلام کرده که اين گروه در سال‌های گذشته ستوان رحيمی، از ماموران پليس راه ايرانشهر و «۱۶ نفر» ديگر را کشته‌اند.

اين در حالی است که خبرگزاری مهر به نقل از قرارگاه قدس سپاه پاسداران نوشت که «اعضای اين باند طی چند وقت اخير ۱۳ نفر از مردم بی‌گناه جنوب سيستان و بلوچستان...و يک مامور پليس راهور نيروی انتظامی» را به قتل رسانده بودند.

خبرگزاری تسنيم، «سرقت مسلحانه از بانک صادرات در ايرانشهر»، «سرقت طلافروشی در شهرستان مهرستان» و «قاچاق گسترده مواد مخدر» را از جمله ديگر اقدامات اين گروه اعلام کرده است.

خبرگزاری مهر نيز نوشت: «اعضای اين باند مسلح مدتها در منطقه اقدام به راهبندان، زورگويی، درگيری با ماموران، حمل مواد مخدر و قتل و رعب و وحشت بين مردم می‌کردند».

خبرگزاری دولتی ايرنا روز ۱۲ خرداد ۹۲ خبر داده بود که گروهی از، به گفته اين خبرگزاری، «اشرار مسلح» با تيراندازی به سوی خودروی نيروی انتظامی، ستوان رحيمی، از ماموران پليس راه ايرانشهر، را کشته‌اند.

برخی از سايت‌های خبری نيز روز ۲۴ تير ۹۳ خبر داده بودند که «سارقان مسلح» پس از حمله به خودروی مخصوص حمل پول بانک صادرات در محور ايرانشهر- سراوان «مبلغ ۴۰۰ ميليون تومان پول نقد و خودرو حمل پول را به سرقت برده‌اند».

بر اساس گزارش‌ها دراين حادثه کسی کشته نشده بود.

در گزارش خبرگزاري‌های ايران و همچنين اطلاعيه قرارگاه قدس سپاه پاسداران اشاره‌ای به وابستگی يا عدم وابستگی اين گروه به گروه‌های مسلح مخالف جمهوری اسلامی در استان سيستان و بلوچستان نشده است.

XS
SM
MD
LG