لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۰۴

قوه قضاییه وب‌سایت کاریابی دولت را «به دلیل تطمیع در انتخابات» بست


تنها ساعاتی پس از اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در ایران، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد که وب‌سایت «کارورزی» دولت با شکایت محمدباقر قالیباف، نامزد مستعفی انتخابات، و به دست قوه قضاییه مسدود شده است.

این وزارتخانه همچنین خبر داد که به دنبال فعالیت دوباره این وب‌سایت است.

در پی انتشار بیانیه وزارت کار و رفاه اجتماعی درباره فیلتر شدن وب‌سایت «کارورزی» معاون دادستان تهران اعلام کرد که این وب‌سایت به دلیل «تطمیع در امر انتخابات» فیلتر شده است.

به گزارش خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه، عبدالصمد خرم‌آبادی روز شنبه،۳۰ اردیبهشت، گفت که این وب‌سایت با مصوبه «کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه» فیلتر شده، نه با دستور مستقیم مقام قضایی.

وی دلیل فیلتر شدن این وب‌سایت را «تطمیع در امر انتخابات» ذکر کرده و افزود: «وزارت کار نباید دقیقا بعد از فیلتر شدن سایت کارانه که متعلق به یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری [محمدباقر قالیباف] بود و همزمان با تبلیغات انتخابات و هماهنگ با وعده‌های انتخاباتی رئیس جمهور با عجله به راه‌اندازی این سایت اقدام می‌کرد.»

به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، وزارت کار روز شنبه، ۳۰ اردیبهشت، در اطلاعیه‌ای همچنین از ثبت‌نام کنندگان در این وب‌سایت عذرخواهی کرد.

به گفته وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، قوه قضائیه «بدون هیچ گونه تحقیق و مذاکره‌ای» با مسئولان این وزارتخانه «در یک اقدام خارج از عرف» و «به بهانه غیرقابل درک» این وب‌سایت «دارای مجوز و سابقه» را مسدود کرده است.

این وزارتخانه اعلام کرد که «از طریق مراجع بالادستی» در حال پیگیری برای بازگشایی این وب‌سایت است.

وب‌سایت «کارورزی» از روز شنبه، ۲۳ اردیبهشت، ثبت نام از متقاضیان کار را آغاز کرد.

پیش از راه‌اندازی این وب‌سایت، علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وعده داده بود که وب‌سایت «کاج» برای ثبت نام افراد جویای کار راه‌اندازی خواهد شد.

یک روز بعد اما محمدباقر قالیباف وب‌سایت «کارانه» را برای ثبت نام افراد جویای کار راه‌اندازی کرد.

این وب‌سایت ساعاتی پس از آغاز به کار از دسترس خارج شد و آقای قالیباف، از رقبای حسن روحانی در انتخابات، بدون فوت وقت اعلام کرد که مسدود شدن آن با «فشار دولت روحانی» انجام شده است.

مقامات دولت اما نقش داشتن در مسدود شدن این وب‌سایت را تکذیب کرده و تاکید کردند که کمیسیون نظارت بر انتخابات آن را فیلتر کرده است.

آقای قالیباف پیشتر وعده داده بود که در صورت پیروزی در انتخابات به افراد جویای کار ماهانه ۲۵۰ هزار تومان بپردازد.

وی وعده ایجاد پنج میلیون شغل و پرداخت ۲۵۰ هزار تومان به بیکاران و ابراهیم رئیسی، دیگر نامزد اصولگرا، وعده ایجاد شش میلیون شغل و افزایش سه برابری یارانه افراد کم‌درآمد را مطرح کرده بود.

حسن روحانی نیز در برنامه خود طرح‌هایی را نیز برای افزایش میزان اشتغال ارائه کرده که از جمله آنها «طرح مشوق‌های کارفرمایی»، «طرح اشتغال امید» و «طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار (تکاپو)» است.

صفحه ویژه انتخابات ۹۶

خبرها و گزارش‌های مرتبط با انتخابات ۹۶ را در صفحه ویژه رادیو فردا دنبال کنید.

XS
SM
MD
LG