لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۱۲

احضار چند نامزد انتخابات شورای شهر کرج به دادسرا


معاون پیشگیری از وقوع جرم در دادسرای عمومی و انقلاب کرج روز سه‌شنبه از احضار تعدادی از نامزدهای شورای شهر به دلیل تبلیغات زودهنگام و اخذ تعهد از آنها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «میزان»٬ جواد یاوری روز سه‌شنبه، ۲۹ فروردین، گفت احضار این نامزد‌ها در راستای رصد و برخورد با تخلفات انتخاباتی شورای شهر کرج صورت گرفته است.

آقای یاوری تخلف نامزد‌های احضار شده را فعالیت برخلاف ماده ۶۱ آیین‌نامه اجرایی انتخابات شورای شهر اعلام کرد.

وی گفت که این نامزد‌ها «پیش از موعد قانونی تبلیغات و حتی پیش از احراز صلاحیت، اقدام به تبلیغات در فضای مجازی کرده بودند که به حوزه معاونت پیشگیری دادسرا احضار شدند.»

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب کرج اعلام کرد که از این افراد «تعهد کتبی مبنی بر عدم تکرار تخلف و عدول از مقررات قانونی» گرفته شده است.

وی اضافه کرد که «وقتی کسی بدون اطلاع از قوانین انتخابات شورای شهر، قصد حضور و رقابت در آن را دارد قطعا فرد لایقی نیست.»

آقای یاوری همچنین از مردم شهر کرج خواست به آن‌ دسته از نامزد‌هایی که «تبلیغات زودهنگام دارند اقبال نداشته باشند» و به «فردی رای دهند که تشنه قدرت نیست».

انتخابات شوراهای شهر و روستا قرار است همزمان با انتخابات ریاست جمهوری روز ۲۹ اردیبهشت برگزار شود.

در این دوره از انتخابات ۲۸۹ هزار و ۷۷۷ نفر نامزد شده‌اند که از میان آنها چهار هزار و ۴۷۲ نفر انصراف داده و ۹ هزار و ۴۷۰ نفر هم توسط هیئت‌های اجرایی رد صلاحیت شده‌اند.

مقام‌های قضایی نیز در هفته‌های اخیر بارها به نامزد‌های انتخابات هشدار داده‌اند که فعالیت آنها را تحت نظر داشته و با تخلفات احتمالی آنها برخورد خواهند کرد.

روز ۱۶ فروردین امسال نیز غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه، از تشکیل «ستاد پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی» خبر داده بود که به گفته او، ریاست آن با دادستان کل کشور است.

وی همچنین از بررسیِ ‌خارج از نوبتِ پرونده‌های جرایم انتخاباتی خبر داد.

محمدجعفر منتظری، دادستان کل ایران، هم روز ۱۴ فروردین از «رصد فضای مجازی» و برخورد با کسانی خبر داد که به گفته او «قصد برهم‌ زدن فضای انتخابات را داشته باشند».

آقای منتطری از دادستان‌های سراسر ایران خواست که «فضای مجازی را لحظه به لحظه رصد کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بلافاصله برخورد مناسب و قانونی انجام دهند.»

XS
SM
MD
LG