لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۵۴

«عیادت برادر رئیس جمهور» از مهدی کروبی پس از عمل جراحی


مهدی کروبی (چپ) در کنار پسرش،‌حسین
مهدی کروبی (چپ) در کنار پسرش،‌حسین

به گزارش وب‌سایت حزب اعتماد ملی، مهدی کروبی، از رهبران جنبش سبز ایران،به دلیل شکستگی پا صبح روز سه‌شنبه، ۱۷ آذر، عمل جراحی داشته و در پی این عمل، حسین فریدون، برادر رئیس جمهوری ایران، از او عیادت کرده و «سلام» حسن روحانی را به او «ابلاغ» کرده است.

بر اساس این گزارش، «مفصل زانوی پای چپ و دوبل ساق پای چپ» آقای کروبی هفته گذشته به دلیل «نقص» در آسانسور محل حصر و زمین‌ خوردن او شکسته بود.

در این زمینه، حسین کروبی، فرزند مهدی کروبی، گفت: «عمل جراحی روی پای آقای کروبی صبح امروز با موفقیت انجام شد و حسین فریدون، برادر و دستیار حسن روحانی، با حضور در بیمارستان، سلام رئیس ‌جمهوری را به پدر ابلاغ و برای ایشان آرزوی سلامت و بهبودی کرد.»

وی اضافه کرد: «روز گذشته نیز وزیر بهداشتبا حضور در بیمارستان در جریان کم و کیف پرونده درمانی وی قرار گرفت.»

بر اساس این گزارش، این ششمین عمل جراحی مهدی کروبی از زمان آغاز حصر خانگی اوست وپیش از این عمل جراحی دیسک کمر، زانو، مجرای ادرار، چشم و قلب روی وی انجام شده است.

میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی، رهبران معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، از بهمن ۸۹ بدون برگزاری دادگاه در حبس خانگی به سر می‌برند.

مهدی کروبی پس از سه سال «حبس» در «خانه امن» وزارت اطلاعات، از بهمن‌ماه سال ۹۲ به منزل خود در جماران منتقل شده، ولی همچنان در حصر به سر می‌برد.

خانواده این سه نفر در سال‌های گذشته بارها نسبت به وضعیت جسمی آنان ابراز نگرانی کرده‌اند.

از جمله فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی، در اردیبهشت‌ماه در نامه‌ای خطاب به وزیر اطلاعات، از فعالیت این وزارتخانه در مورد شرایط حصر خانگی این دو نامزد انتخابات ۸۸ انتقاد کرد.

در این میان علی مطهری، نماینده تهران در مجلس، از جمله افرادی است که بارها به حصر این سه نفر اعتراض کرده است.

از جمله آقای مطهری روز دوشنبه، ۱۶ آذر، نیز در دانشگاه شهید بهشتی گفت: «ادامه حصر به صلاح نظام نیست و ممکن است در آینده تبدیل به غده‌ای سرطانی شود.»

به گزارش خبرگزاری ایسنا، وی اضافه کرد: «این درست نیست که ما بدون محاکمه بگوییم آنها به دنبال براندازی بوده‌اند و مجازات‌شان نیز اعدام است و ما رأفت اسلامی به خرج داده‌ایم و حصرشان کرده‌ایم. اگر قرار است مجازاتی انجام شود باید روال قانونی آن طی شود.»

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، در تبلیغات انتخاباتی خود وعده داده بود که در مذاکره با نهادهای دیگر شرایطی را فراهم خواهد کرد که زندانیان سیاسی و رهبران جنبش سبز آزاد شوند.

در همین حال خشایار پورطاهری، دبیر انجمن اسلامی دانشگاه شریف، روز دوشنبه پیش از سخنرانی آقای روحانی در این دانشگاه به ادامه حصر رهبران جنبش سبز و ممنوع‌التصویر شدن محمد خاتمی، رئیس جمهوری اسبق ایران، اعتراض کرد.

آقای روحانی اخیرا در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی کوریره دلاسرا گفت که میرحسین موسوی و مهدی کروبی «روزی» آزاد خواهند شد.

XS
SM
MD
LG