لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۶:۱۱

تهدید کیوان ساکت، آهنگساز، توسط افراد ناشناس برای لغو کنسرت آبادان


کیوان ساکت، آهنگساز و نوازنده برجسته ایرانی تار، خبر داد که از سوی افراد ناشناس و با هدف انصراف از برگزاری کنسرت در شهر آبادان تهدید شده و گروهی از افراد «متعصب» بنرهای تبلیغ کنسرت او را نیز پاره کرده‌اند.

وی در مصاحبه با خبرگزاری کار ایران، ایلنا، گفت: «پاره کردن بنرها در سطح شهر آبادان احتمالا ادامه همان جریان ضدفرهنگی است که در برخی از شهرهای خراسان نیز ما شاهدش بوده‌ایم.»

این آهنگساز همچنین احتمال داد که یکی از دلایل این اقدامات، حمایت او و دیگر هنرمندان از حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری باشد.

کیوان ساکت همچنین خبر داد که از شماره‌ای ناشناس پیغامی تهدیدآمیز دریافت کرده که در آن تهدید شده در صورت اصرار بر تصمیم خود در مورد اجرای کنسرت در آبادان «همان بلایی» بر سر او هم خواهد آمد که «بر سر سالار عقیلی آمد».

سالار عقیلی در اسفند ۹۵ اعلام کرد که به علت «مشکلات شخصی و کسالت» کنسرتش را در آبادان لغو کرد.

کیوان ساکت اما تاکید کرده است که کنسرت خود را لغو نخواهد کرد.

این نوازنده تار قرار است روز جمعه، پنجم خرداد، در آبادان کنسرت اجرا کند و در این کنسرت، او و گروه همراهش، سه‌تار، پیانو و تنبک را همزمان خواهند نواخت.

روز پنج‌شنبه نیز بنا بود که امید حاجیلی، خواننده موسیقی پاپ، در آبادان کنسرت برگزار کند که این کنسرت لغو شد.

این خواننده موسیقی پاپ به دلایل لغو این کنسرت اشاره‌ای نکرد.

کیوان ساکت درباره برگزاری کنسرت خود در هشتم و نهم تیرماه در شهر کاشان نیز گفت که «اداره ارشاد اصفهان در اقدامی عجیب از بنده نمونه کار خواسته» که این خواسته «باعث شگفتی ما شده است».

این آهنگساز که متولد مشهد است همچنین ابراز امیدواری کرد که در دولت دوازدهم و همچنین با کمک شورای جدید شهر مشهد که همگی از اصلاح‌طلبان هستند، مشکل برگزاری کنسرت در مشهد حل شود.

پس از روی کار آمدن دولت حسن روحانی در سال ۹۲ لغو کنسرت‌های موسیقی بارها خبرساز شده‌ است.

رسانه های ایران لغو کنسرت و همچنین ممنوع شدن برگزاری کنسرت در استان خراسان رضوی را یکی از دلایل استعفای علی جنتی، وزیر سابق ارشاد، اعلام کردند.

موضوع برگزاری کنسرت‌های موسیقی در جریان انتخابات ریاست جمهوری هم خبرساز شد و ابراهیم رئیسی، نامزد انتخابات، در فیلم تبلیغاتی خود با عنوان «کنسرت مردم» گفته بود که «آیا مشکل اصلی مردم کنسرت است؟»

ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، داماد احمد علم الهدی، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در استان خراسان رضوی است. در آخرین روزهای انتخابات ریاست جمهوری دیدار امیر تتلو با این نامزد انتخابات خبرساز شد و واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت.

احمد علم‌الهدی با برگزاری کنسرت موسیقی در این استان مخالفت کرده و گفته است که هر کس خواستار اجرای کنسرت موسیقی است از این شهر برود.

آقای علم‌الهدی تاکید کرده که اساسا با برگزاری کنسرت در سراسر کشور مخالف است.

در مقابل حسن روحانی در سخنرانی خود در مشهد در روز چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت، دو روز پیش از انتخابات، گفت: «شما به مردم گفتید اگر هنر می‌خواهید از مشهد بروید بیرون. حال می‌خواهید ایران را بگیرید و به مردم بگویید از ایران بروید بیرون؟»

حسن روحانی در مصاحبه مطبوعاتی خود پس از انتخابات ریاست جمهوری نیز ضمن اشاره کنایه‌آمیز به دیدار ابراهیم رئیسی با امیر تتلو گفت که در انتخابات ریاست جمهوری «همه با موسیقی آشتی کردند».

XS
SM
MD
LG