لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۵۹

موافقت «مشروط» علی مطهری با حضور زنان در ورزشگاه‌ها


نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در اظهارنظری٬ با حضور زنان در ورزشگاه‌ها موافقت کرد٬ اما حضور آنها را مشروط به حفظ «حدود شرعی و عرفی» دانست.

به گزارش روز دوشنبه، ۱۹ تیر، در پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت ورزش و جوانان٬ علی مطهری این اظهارات را پس از نشست اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با وزیر ورزش و جوانان بیان کرد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به خبرنگار این پایگاه گفت که «بنده با حضور بانوان در ورزشگاه‌ها با حفظ موازین شرعی موافقم و در صورت رعایت موارد و حدود با آن مخالفتی ندارم.»

در فیلمی که از این گفت‌و‌گو با آقای مطهری منتشر شده٬ وی می‌گوید: «با حضور زنان در استادیوم‌های فوتبال و والیبال و مانند اینها موافقم٬ مشرط به حفظ ضوابط شرعی و عرفی ما.»

این نماینده٬ با این حال حضور زنان در استادیوم‌ها برای تماشای مسابقه کشتی را «مسئله» دیگری دانست.

مطهری افزود در صورتی که زنان در استادیوم‌ها «جایگاه ویژه‌ای داشته باشند و راه ورود و خروج آنها و سرویس بهداشتی آنها جدا باشد»٬ به نظر وی منعی برای حضور آنها در سالن‌های ورزشی و تماشای مسابقات وجود ندارد.

گفت‌وگو با مهدی رستم‌پور درباره اظهارات علی مطهری پیرامون ورود زنان به ورزشگاه‌ها
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:41 0:00
لینک مستقیم

این اظهارنظر علی مطهری که برخلاف نظرات سیاسی٬ دارای دیدگاه‌های فرهنگی سخت‌گیرانه‌ای است٬ یکی از معدود موضع‌گیری‌های مثبت وی در چند سال اخیر درباره این نوع درخواست‌ها در ایران است.

این سخنان پس از آن بیان می‌شود که حسین الله‌کرم، رئیس شورای هماهنگی حزب‌الله با انتشار بیانیه‌ای نسبت به ورود زنان در استادیوم‌ها هشدار داد.

وی در صفحه اینستاگرام خود نوشته بود از وزارت ورزش وجوانان به دلیل کشاندن صدها تماشاگر دختر و زن به مسابقات والیبال مردان دو تیم ایران و بلژیک شکایت دارد.

شورای هماهنگی حزب‌الله نیز در نماز جمعه تهران، در توماری خطاب به ریاست قوه قضائیه، اعلام کرده بود که اگر این قوه مانع ورود زنان به ورزشگاه‌ها نشود، حزب‌اللهی‌ها مجبور می‌شوند بر اساس اظهارات آیت‌الله علی خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی به صورت «آتش‌به‌اختیار» از ورود زنان به ورزشگاه‌ها جلوگیری کنند.

این در حالی است که طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی٬ نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی می‌گوید هیچ منع قانونی برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها وجود ندارد.

پروانه سلحشوری، رئیس فراکسیون زنان مجلس نیز حضور تعدادی از زنان در ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی تیم‌های والیبال ایران و بلژیک را «به فال نیک گرفت.»

به گفته وی، زنان حاضر در ورزشگاه آزادی، خانواده ورزشکاران، زنان ورزشکار، مدعوین و ۳۰ تن از زنانی بودند که موفق به خرید بلیت شدند.

خانم سلحشوری ابراز امیدواری کرد روزی فرا برسد تا علاوه بر خانواده‌های ورزشکاران، امکان حضور دیگر زنان علاقه‌مند نیز در ورزشگاه‌ها فراهم شود.

XS
SM
MD
LG