لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۰۷

مراجعه حدود ۴۰۰ نفر به اورژانس تهران در یک روز «به دلیل آلودگی»


اورژانس تهران خبر داد که در روز دوشنبه، هشتم دی‌ماه، نزدیک به ۴۰۰ بیمار قلبی و تنفسی به دلیل «آلودگی هوای تهران» از این مرکز خدمات درمانی «دریافت» کرده‌اند. به گفته مدیر این سازمان، تعداد بیماران قلبی و تنفسی نیز در این شهر افزایش یافته است.

همچنین بر اساس اعلام سازمان حفاظت از محیط زیست، هوای تهران در روز سه‌شنبه، ۹ دی، نیز در «شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس» قرار دارد.

حسن عباسی، مدیر روابط عمومی اورژانس تهران، در مصاحبه با خبرگزاری دولتی ایرنا گفت که تعداد «بیماران قلبی و تنفسی» در شهر تهران افزایش یافته است.

به گفته آقای عباسی، در روز جمعه، پنجم دی‌ماه، ۲۶۴ فرد مبتلا به بیماری‌های قلبی و تنفسی از خدمات درمانی مرکز اورژانس تهران استفاده کرده‌اند، اما این تعداد در روز دوشنبه گذشته به ۳۹۲ نفر رسیده است.

وی همچنین از افزایش حدود پنج درصدی ماموریت‌های این مرکز در روز دوشنبه نسبت به روز یک‌شنبه به دلیل آلودگی هوای شهر تهران خبر داد.

آقای عباسی تصریح کرد: «در صورت تصویب کمیته اضطراری آلودگی استان تهران، آمبولانس‌های مرکز اورژانس با هدف خدمت‌رسانی بیشتر به شهروندان در میادین و معابر اصلی و پرتردد شهر مستقر خواهد شد.»

وی به شهروندان تهرانی به خصوص افراد سالخورده، زنان حامله و بیماران قلبی و ریوی توصیه کرد که تنها در موارد ضروری در سطح شهر تهران تردد و هنگام تردد از ماسک استفاده کنند.

روز یک‌شنبه گذشته اعلام شد که هوای شهر تهران تا پایان هفته جاری به دلیل آلودگی هوا در وضعیت اضطراری قرار دارد.

بر اساس تصمیم کمیته اضطراری کاهش آلودگی هوا، فعالیت کارخانه‌های شن و ماسه و فروش نشان طرح ترافیک روزانه در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته متوقف شده است.

همچنین زنگ ورزش مدرسه‌های تهران هم در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه تعطیل خواهد بود.

معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران نیز خبر داد که هوای تهران در روز سه‌شنبه در «شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس» قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، محمد رستگاری تصریح کرد: «هم‌اکنون غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون فراتر از حد مجاز بوده و وضعیت کیفی هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.»

اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون شامل تشدید بیماری قلبی و ریوی، مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی، ریوی و افراد مسن است.

احد وظیفه، مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ایران، نیز روز سه‌شنبه گفت: «طی دو روز آینده در غالب مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود که پیامد آن افزایش آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهد بود.»

پیشتر معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران، گفته بود که از هر هفت مورد مرگ و میر شهروندان ایرانی، یک مورد به دلیل آلودگی هواست.

XS
SM
MD
LG