لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۰۳

هشدار به گردشگران اسرائیلی در پی «حمله هدفمند» پهپادها در خاک مصر


نمایی از شبه جزیره سینا
نمایی از شبه جزیره سینا

در پی شلیک راکتی در روز دوشنبه، ۲۱ فروردین، از خاک مصر به جنوب اسرائیل، رسانه‌های منطقه از «حملات هدفمند» پهپادها به صحرای سینا در شمال مصر در نزدیکی مرز با اسرائیل خبر دادند.

وب‌سایت خبری وای‌نت شامگاه دوشنبه نوشت، موشک های شلیک شده از پهپادها به خانه ها و خودروهایی در سینا اصابت کرد و «تلفاتی داشته است».

گرچه قبایل محلی مصری به رسانه های عربی گفته اند که این حملات پهپادی کار ارتش اسرائیل بوده، وای‌نت در گزارش خود می‌افزاید که اسرائیل در این باره سکوت کرده است.

راکتی که دوشنبه از مصر به اسرائیل شلیک شد، به حوزه اشکول در جنوب اسرائیل اصابت کرد.

رسانه های اسرائیلی خبر دادند، راکت آسیب جانی نداشت ولی یک کشاورز که دچار شوک بود در محل مورد درمان تیم های پزشکی قرار گرفت.

در همین حال اعماق، وب‌سایتی که از آن به عنوان خبرگزاری گروه حکومت اسلامی یاد می‌شود، راکت شلیک شده به اسرائیل را از نوع روسی گراد توصیف کرد.

رسانه های اسرائیل گزارش خبرگزاری اعماق را به منزله «قبول مسئولیت داعش» در این حمله راکتی به اسرائیل توصیف کرده اند.

در همین زمینه رئیس ستاد مبارزه با تروریسم در دفتر نخست وزیری اسرائیل و ییسرائل کاتز وزیر اطلاعات اسرائیل روز دوشنبه به هزاران اسرائیلی گردشگری که در صحرای سینا هستند، «جدی ترین هشدار» را دادند که زودتر به اسرائیل برگردند وگرنه «در معرض خطر شدید تروریستی» هستند.

طبق گزارش رسانه های اسرائیلی، در حالی که هزاران اسرائیلی برای گذراندن تعطیلات یک هفته ای عید پسح در صف ورود به مصر ایستاده بودند، اسرائیل دوشنبه در «اقدامی کم‌سابقه» گذرگاه مرزی خود با مصر در منطقه «تابا» را بست.

به گزارش وای‌نت، ژنرال گادی آیزنکوت رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل روز دوشنبه به رادیوی ارتش گفت، اسرائیل و مصر پیمان صلح دارند و ارتش مصر متعهد به حفظ امنیت مرز با اسرائیل است و بیشترین تلاش را نیز کرده، اما عوامل تروریستی می خواهند از خاک مصر به اسرائیل و امنیت مردم آن لطمه بزنند.

راکت شلیک شده از مصر به اسرائیل و «هشدار شدید امنیتی» دولت اسرائیل به گردشگران این کشور یک روز پس از حملات دوگانه در دو کلیسای مسیحیان مصری بود.

در انفجارهای انتحاری روز یک‌شنبه، ۲۰ فروردین، در شهرهای طنطا و اسکندریه دست‌کم ۴۷ تن کشته و بیش از ۱۲۰ تن زخمی شدند.

سه ساعت پس از انفجار بامداد یک‌شنبه در کلیسای جئورجیوس در طنطا، انفجار مرگبار دوم در کلیسایی در بندر اسکندریه رخ داد.

داعش مسئولیت اعزام انتحاریون را بر عهده گرفت؛ فرد انتحاری دیگری همراه با بمب که می خواست یکشنبه به کلیسای مارکوس اسکندریه نیز حمله کند، با مقاومت نیروهای امنیتی روبه‌رو شده بود.

انفجارها در آستانه «جمعه نیک» و عید پاک که مسیحیان بیشتر در کلیساها گرد می آیند، انجام شد.

XS
SM
MD
LG