لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۲۲

دادگاه به حبس خانگی پرویز مشرف حکم داد


کماندوهای پلیس در خارج از خانه پرویز مشرف
کماندوهای پلیس در خارج از خانه پرویز مشرف
کمتر از یک روز پس از صدور حکم بازداشت برای پرویز مشرف، رئیس جمهور سابق پاکستان، پلیس این کشور روز جمعه، ۳۰ فروردین‌ماه، او را به دادگاهی تحویل داد که با حکم حبس خانگی برای آقای مشرف به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پس از صدور حکم حبس خانگی در این دادگاه در اسلام‌آباد نیروهای پلیس آقای مشرف را تحت‌الحفظ به خانه‌اش انتقال داده‌اند. جلسه بعدی رسیدگی به اتهامات آقای مشرف دو روز دیگر برگزار می‌شود.

رویترز حکم حبس خانگی برای رئیس جمهور سابق پاکستان را «جسورانه‌ترین اقدام» دستگاه قضایی این کشور تاکنون در برابر افسران ارشد این کشور توصیف کرده است.

دادگاهی در پاکستان روز پنج‌شنبه گذشته برای پرویز مشرف به جای صدور قرار وثیقه حکم بازداشت صادر کرد. این رئیس جمهور سابق پاکستان با اتهاماتی مربوط به اختلاف او با دستگاه قضایی این کشور در سال ۲۰۰۷ مواجه است.

روز جمعه در حالی که شبکه‌های تلویزیونی پاکستان پرویز مشرف را در میان افسران پلیس در دادگاه نشان می‌دادند، وکیل او اعلام کرد که آقای مشرف خود داوطلبانه به دادگاه رفته است.

خبرگزاری رویترز به نقل از قمر افضل، وکیل آقای مشرف، می‌گوید که آقای افضل از دادگاه درخواست کرده است که رئیس جمهور سابق به جای حبس در زندان به حبس خانگی فرستاده شود.

در همین زمینه یکی دیگر از وکلای پرویز مشرف به خبرگزاری‌ها گفته است که گروه وکلای او قرار است از دادگاه عالی پاکستان در حکم دستگیری او درخواست تجدید نظر کنند.

پرویز مشرف، فرمانده سابق ارتش پاکستان، اوایل ماه فروردین سال جاری به قصد حضور در انتخابات پاکستان به کشورش بازگشت و به تبعید خودخواسته‌ای که حدود چهار سال به طول انجامید پایان داد.

این در حالی بود که از همان ابتدا احتمال بازداشت آقای مشرف به اتهامات مختلف وجود داشت و طالبان پاکستان نیز او را تهدید به مرگ کرده بود.

اتهامات آقای مشرف که اکنون به صدور حکم بازداشت او منجر شده به سال ۲۰۰۷ و زمانی باز می‌گردد که او قضات عالی پاکستان را اخراج کرد و حکم به برقراری وضعیت اضطراری در کشور برای حفظ قدرت داد.

منتقدان او می‌گویند این اقدام پرویز مشرف برخلاف قانون اساسی پاکستان بوده است.
XS
SM
MD
LG