لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۴۱
فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه، در حال سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل
فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه، در حال سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل

پوشش همزمان هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل

هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل از ساعت ۹ صبح دوشنبه شش مهر، به وقت محلی در نیویورک آغاز شده است. باراک اوباما و حسن روحانی از سخنرانان روز نخست این نشست بودند.

رئیس جلسه در مجمع عمومی سازمان ملل اکنون تریبون را به رئیس جمهور برزیل خواهد داد که بنا بر سنتی در این سازمان بین‌المللی هر ساله اولین سخنران مجمع است. آن طور که روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز می‌گوید، وقتی فرانکلین روزولت، رئیس جمهور وقت آمریکا در زمان تاسیس سازمان ملل، نتوانست برزیل را به عنوان یک عضو دائمی این سازمان به دیگر کشورها بقبولاند، قرار شد تا به عنوان جایزه‌ای جبرانی برزیل هر ساله نخستین سخنران مجمع عمومی باشد!

دبیر کل سازمان ملل از اروپا خواست کمک بیشتری به پناهجویان کند. بان گی مون یادآور شد که پس از جنگ جهانی دوم،اروپایی ها به کمک احتیاج داشتند.

سخنرانی‌های مجمع عمومی سازمان ملل را می‌توانید در کانال تلویزیون اینترنتی سازمان ملل به صورت زنده و مستقیم و کامل در این آدرس ببینید: http://webtv.un.org/

بان گی مون: وقتی کنار هم ایستاده ایم،محدودیتی برای آنچه می خواهیم به دست بیاوریم وجود ندارد.

از آنجا که میکروفون مجمع عمومی هم‌چنان در اختیار رئیس مجمع، موگنز لیکه‌‌توفت، است، باید گفت که اغلب رسانه‌های مهم دنیا بر سخنرانی‌‌ حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، به عنوان یکی از مهم‌ترین سخنرانی‌های روز دوشنبه تاکید کرده و او را در کنار سران آمریکا، چین، روسیه و فرانسه گذاشته‌اند. سران هر پنج کشور در دو ساعت آینده پشت تریبون مجمع عمومی حاضر خواهند شد.

آن طور که روزنامه گاردین پیش‌بینی کرده است، سخنرانی باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، بیش از همه بر تغییرات آب و هوایی و همین طور حضور روسیه در اوکراین و سوریه متمرکز خواهد بود. و این لاجرم واکنش ولادیمیر پوتین را به دنبال خواهد داشت که به احتمال زیاد در سخنرانی‌اش از اقدامات روسیه در اوکراین و کریمه و سوریه دفاع خواهد کرد.

رئیس مجمع عمومی که اکنون سخنرانی‌اش را به پایان رسانده به تمام سخنران‌ها گوشزد کرد که هر کس فقط ۱۵ دقیقه برای سخنرانی وقت دارد. البته این اخطاری است که در تمام سال‌ها کمتر سخنرانی به آن توجه کرده است!

دیلما روسف، رئیس جمهور برزیل، وارد سالن شد و با معرفی رئیس نشست به پشت تریبون رفت.

دیلما روسف، رئیس جمهور برزیل، بیست و پنجم سپتامبر، با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، در نیویورک دیدار داشت.

به گزارش روزنامه گاردین، خانم روسف در ابتدای سخنرانی خود به «اعمال وحشیانه» گروه حکومت اسلامی اشاره کرد و این گروه را مسئول بحران مهاجران در اروپا دانست که در دو ماه گذشته این قاره را با مشکلی بزرگ مواجه کرده است.

بیشتر

XS
SM
MD
LG