لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۲۲

حادثه در سالن نمایش فیلم بتمن: مرگ ۱۲ تماشاگر در آمریکا


مرکز خرید سنچری که در سالن شماره ۹ سینمای آن حادثه تیراندازی روی داده است
مرکز خرید سنچری که در سالن شماره ۹ سینمای آن حادثه تیراندازی روی داده است
به گفته مقامات پلیس در ایالت کلرادوی آمریکا، بر اثر تیراندازی یک فرد مسلح نقابدار به سوی تماشاگرانی که برای تماشای فیلم جدید بتمن به سینما رفته بودند دست‌کم ۱۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

در این حادثه که به گزارش تلویزیون خبری سی‌ان‌ان در نخستین ساعات روز جمعه، ۳۰ تیرماه، در شهر اورورا در ایالت کلرادو روی داد ۳۸ نفر نیز زخمی و مجروح شده‌اند.

سخنگوی پلیس محلی به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت که فرد مظنون که مسلح بوده و جلیقه ضد گلوله بر تن داشته در پارکینگی نزدیک سینما توسط ماموران پلیس بازداشت شده است.

پلیس هنوز هویت این فرد را اعلام نکرده، اما گفته است که او مردی بین ۲۰ تا ۳۰ ساله است.

سخنگوی پلیس افزود که این فرد به هنگام بازداشت مقاومت نکرده است.

ماموران پلیس یک اسلحه کمری و یک تفنگ را که همراه وی بوده ضبط کرده و یک تفنگ دیگر را نیز در سالن سینما پیدا کرده‌اند. پلیس می‌گوید که تاکنون شواهدی حاکی از احتمال شرکت فرد یا افراد دیگر در این تیراندازی به دست نیامده است.

این تیراندازی در جریان اولین نمایش تازه‌ترین فیلم از مجموعه فیلم‌های بتمن با عنوان «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» ساخته کریستوفر نولن اتفاق افتاد.

به گفته یکی از شاهدان عینی، به هنگام شروع تیراندازی در سالن سینما، جمعیت ابتدا سردرگم شده و تصور کرده است که صدای تیراندازی متعلق به فیلم است.

ظاهرا فرد مهاجم قبل از شروع تیراندازی از یک وسیله دودزا مانند گاز اشک‌آور نیز استفاده کرده است.

برخی می‌گویند که او از طریق یکی از درهای خروج اضطراری وارد سالن سینما شده و در‌‌ همان لحظه چند بمب دودزا داخل سالن انداخته و سپس تیراندازی به سوی جمعیت را آغاز کرده است.

به گفته مسئولان یک بیمارستان محلی، جراحت تمامی زخمی‌ها ناشی از اصابت گلوله و برخی از آنها بسیار جدی است.

این نخستین بار نیست که یکی از شهرهای کوچک یا بزرگ در ایالات متحده صحنه جنایت و تیراندازی کور با انگیزه مبهم است.

در سال ۱۹۹۹، کشتار در دبیرستانی به نام کالمباین در ایالت کلرادوی آمریکا، در نزدیکی محل این تیراندازی تازه، ۱۳ کشته و چندین زخمی بر جای گذاشت، و در سال ۲۰۰۷ نیز دانشگاه ویرجینیاتک در ایالت ویرجینیا به صحنه قتل فجیع ۳۲ نفر تبدیل شد.
XS
SM
MD
LG