لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۳۷

تیراندازی در کالج مذهبی در کالیفرنیا هفت کشته به جا گذاشت


انتقال جسد یک قربانی از صحنه قتل در دانشگاه مذهبی ایکوس
انتقال جسد یک قربانی از صحنه قتل در دانشگاه مذهبی ایکوس
تیراندازی در یک کالج مذهبی کوچک در شهر اوکلند در ایالت کالیفرنیا در روز دوشنبه صبح هفت کشته بر جای گذاشت. مظنون به قتل مردی ۴۳ ساله با اصل و نسب کره‌ای است.

اونه گوه، مرد ۴۳ ساله کره‌ای، که به اتهام قتل این هفت تن توسط پلیس کالیفرنیا دستگیر شده خود قبلا از شاگردان این کالج مذهبی در شهر اوکلند بوده است.

شبکه خبری سی‌ان‌ان از کالیفرنیا گزارش می‌دهد که مقامات هنوز از انگیزه و دلیل این فرد برای تیراندازی اطلاع ندارند.

به گفته رئیس پلیس اوکلند در ایالت کالیفرنیای آمریکا، از رابطه مظنون به قتل با قربانیان این حادثه نیز هنوز هیچ اطلاعی در دست نیست.

شبکه سی‌ان‌ان همچنین گزارش می‌دهد که علاوه بر هفت تنی که جان خود را در اثر تیراندازی از دست داده‌اند، سه تن نیز به دلیل مجروحیت به بیمارستان انتقال داده شده‌اند.

کالج مذهبی ایکوس، آن طور که در وب‌سایت این مدرسه مذهبی آمده است، شاگردان خود را از میان آمریکایی – کره‌ای‌های مسیحی انتخاب می‌کند و در رشته‌هایی چون الهیات و موسیقی و طب سنتی آسیا دانشجو می‌گیرد.

سی‌ان‌ان می‌گوید که اغلب قربانیان این تیرانداز کره‌ای از جامعه آمریکایی – کره‌ای‌های شهر اوکلند بوده‌اند.

به گفته هاوارد جوردن، رئیس پلیس اوکلند، مظنون به قتل پس از تیراندازی در کالج با اتومبیل یکی از قربانیان از صحنه جنایت متواری شده، اما پس از زمانی کوتاه در یک فروشگاه خود را تسلیم پلیس کرده است.

این نخستین بار نیست که یکی از شهرهای کوچک یا بزرگ در ایالات متحده صحنه جنایت و تیراندازی کور با انگیزه مبهم است و وضع به گونه‌ای پیش رفته است که به گفته شهردار اوکلند در روز سه‌شنبه «انگار ما [آمریکایی‌ها] در یک دهه گذشته به این نوع کشتارهای بی‌هدف و بی‌معنا عادت کرده‌ایم».

در سال ۱۹۹۹، کشتار در دبیرستانی به نام کالمباین در ایالت کلرادوی آمریکا ۱۳ کشته و چندین زخمی بر جای گذاشت، و در سال ۲۰۰۷ نیز دانشگاه ویرجینیاتک در ایالت ویرجینیا به صحنه قتل فجیع ۳۲ نفر تبدیل شد.
XS
SM
MD
LG