لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۵۷

تعطیلی موقت سفارت آمریکا در یمن «به دلایل امنیتی»


وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه، ۱۷ اردیبهشت‌ماه، اعلام کرد که با توجه به حملات اخیر به غربی‌ها در کشور یمن، فعالیت سفارت خود در پایتخت این کشور را به حال تعلیق در می‌آورد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای این اقدام وزارتخانه متبوع خود را «اقدامی احتیاطی» توصیف کرده است.

جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در این باره گفت: «حملات اخیر به غربی‌ها و اطلاعاتی که به دست ما رسیده به اندازه کافی نگران‌مان کرد که دست به این اقدام احتیاطی بزنیم.»

خبر تعطیلی موقتی سفارت آمریکا در صنعا، پایتخت یمن، درست در روزی منتشر شد که مقامات امنیتی یمن از مرگ دو شبه‌نظامی اسلام‌گرا و دستگیری شش تن دیگر در این شهر خبر دادند.

به گفته مقامات یمنی، یکی از این شبه‌نظامیان مسئول حمله به شهروندان غربی در یمن از جمله یک مامور امنیتی فرانسوی بوده است که دو روز پیش در صنعا به قتل رسید.

خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات یمنی گروه تروریستی القاعده را مسئول ترورهای اخیر در این کشور معرفی می‌کند.

به گفته این مقامات، هدف از این ترورها و قتل‌ها به دست گروه القاعده «بی‌ثبات کردن» یمن به عنوان یکی از متحدان منطقه‌ای آمریکاست.

رویترز همچنین می‌گوید که شبه‌نظامی اسلام‌گرایی که روز چهارشنبه به دست نیروهای امنیتی دولت یمن کشته شد با نام وائل الوائلی علاوه بر قتل شهروند فرانسوی، مسئول ربودن یک زن و شوهر هلندی نیز بوده است که پس از شش ماه اسارت در ماه دسامبر سال گذشته آزاد شدند.
XS
SM
MD
LG