لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۴۶

تهدید طالبان به قتل یک خبرنگار افغان


پلیس افغانستان، کمکان برای مقابله با طالبان تلفات می دهد.
پلیس افغانستان، کمکان برای مقابله با طالبان تلفات می دهد.

دو روز پس از آن که اتحاديه ملی خبرنگاران افغانستان اعلام کرد اجمل نقشبندی خبرنگار در بند افغان، در آينده نزديک آزاد می شود، ملا دادالله، فرمانده عمومی طالبان در افغانستان هشدار داده است در صورت بی توجهی به مطالبات طالبان، اين خبرنگارافغان را خواهند کشت.


اين گفته های ملا دادالله در مصاحبه با يک خبرگزاری ايتاليايی پخش شده است.


مطالبات طالبان در عوض آزادی اجمل نقشبندی ، آزادی دو تن از شورشيانی است که در بند دولت افغانستان به سرمی برند.


اين اظهارات ملادادالله به سرعت در محافل مطبوعاتی افغان پيچيده و خبرنگاران افغان به شدت نگران سلامت اجمل نقشبندی اند.


فهيم دشتی سخنگوی اتحاديه ملی خبرنگاران افغانستان در اين باره به راديو فردا گفت: «من فکر می کنم دولتمردان ما زمانی که در باره آزادی خبرنگار ايتاليايی آماده معامله با طالبان شدند، اشتباه بزرگی را انجام دادند.»


وی افزود: « آن ها يک رسم بد را آغاز کردند و حالا دولت مجبور است به هر شکلی ممکن جان اجمل نقشبندی را نجات دهد. هر راهی را که دولت افغانستان بتواند از طريق آن اجمل نقشبندی را آزاد بکند ، از حمله نظامی گرفته تا فعاليت های اطلاعاتی و يا هم معامله بايد در پيش گيرد.»


دولت افغانستان تاکنون به مطالبات ملا دادالله واکنشی نداشته است.


اجمل نقشبندی خبرنگار افغان حدود بيست روز قبل در حالی که يک خبرنگار ايتاليايی را در استان آشوب زده هلمند همراهی می کرد، از سوی طالبان ربوده شد و هنوز در بند طالبان است.


دو روز قبل، اتحاديه ملی خبرنگاران افغانستان اعلام کرد که با پادرميانی بزرگان قومی اجمل نقشبندی در چند روز آينده آزاد می شود. اما با بيانيه جديد ملا دادالله در باره آزادی اجمل نقشبندی ، آينده که در انتظار آقای نقشبندی است ، روشن نيست.


XS
SM
MD
LG