لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۴۳

هشدار به محمد جواد لاریجانی در مورد «کودتای اخلاقی و فرهنگی»


محمدعلی انصاری، مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار آیت‌الله روح‌الله خمینی
محمدعلی انصاری، مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار آیت‌الله روح‌الله خمینی
مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار آیت‌الله خمینی روز دوشنبه در واکنش به گفته‌های محمدجواد لاریجانی در نامه‌ای به او در مورد «شکل‌گیری کودتای اخلاقی و شایعه‌پراکنی و فرهنگی» هشدار داد.

محمدجواد لاریجانی، برادر روسای دو قوه مقننه و قضاییه جمهوری اسلامی، هفته گذشته با انتقاد از رفتار حسن خمینی، نوه بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، در پی آغاز اعتراضات مردم به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری گفت: «حمایت او [حسن خمینی] از میرحسین موسوی امری نیست که مخفی بماند.»

به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، آقای لاریجانی که سمت دبیری ستاد حقوق بشر قوه قضاییه را بر عهده دارد در پی انتقاد از حسن خمینی گفته بود: «برای بیت امام بسیار نامناسب است که از یک جریان سیاسی حمایت کند که مورد حمایت منافقین و صهیونیست‌هاست.»

این در حالی است که حسن خمینی و بازماندگان آیت‌الله روح‌الله خمینی آشکارا از حامیان میرحسین موسوی و نامزدی او در انتخابات ریاست جمهوری اخیر بودند که محمود احمدی‌نژاد پیروز آن اعلام شد.

محمدعلی انصاری، مدیر موسسه نشر آثار آیت‌الله خمینی، در نامه خود به محمدجواد لاریجانی از او می‌پرسد: «آیا احتمال نمی‌دهید که اعتراض مردم درباره انتخابات برای کشف حقیقت و رفع ابهام از ذهن‌ها باشد؟»

آقای انصاری در این نامه که در پایگاه خبری پارلمان نیوز منتشر شده است می‌گوید: «دوستانی که تحقیق درباره جعلی بودن هولوکاست را حق مسلم آزاداندیشان می‌دانند... چرا اجازه تحقیق درباره مسئله ساده انتخابات را نمی‌دهند؟»

مدیر موسسه آثار خمینی همچنین با اشاره به «بعضی از اصحاب رسانه و مطبوعات» این رسانه‌ها را عامل «بسیاری از تنش‌ها و اختلافات و کینه‌ها» دانسته است.

محمدعلی انصاری به «تیترهای کذایی بعضی از خبرگزاری‌ها و سایت‌ها که متاسفانه بعضی از آنان دولتی‌اند» اشاره می‌کند و می‌گوید: «سراغ ندارم یک خبرگزاری رسمی مطلبی را همانند سفر یادگار امام به فرانسه جعل کند و پس از تکذیب موسسه اصرار بر صحت جعل خود داشته باشد.»

مدیر موسسه آثار خمینی همچنین با اشاره به «بعضی از اصحاب رسانه و مطبوعات» این رسانه‌ها را عامل «بسیاری از تنش‌ها و اختلافات و کینه‌ها» دانسته است.
اشاره آقای انصاری به خبر روزنامه دولتی «ایران» است که اوایل مردادماه و چند روزی قبل از مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد که با اعتراضات گسترده مردم در تهران و دیگر شهرها مواجه شد، خبر داد که حسن خمینی برای آن که در این مراسم شرکت نکند به پاریس در فرانسه سفر کرده است.

در حالی که یکی از نزدیکان حسن خمینی در گفت‌وگو با روزنامه «سرمایه» این خبر را تکذیب و مقصد سفر آقای خمینی را کشور پاکستان اعلام کرد، روزنامه ایران چند روز بعد با خبری دیگر بر خبر پیشین خود پافشاری کرد و این امر واکنش متقابل موسسه نشر آثار آیت‌الله خمینی را به دنبال داشت.

حسن خمینی متعاقبا نه در مراسم تنفیذ حکم رئیس دولت دهم در کنار رهبر جمهوری اسلامی حاضر شد و نه در مراسم تحلیف رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی، اقدامی که از سوی بسیاری به اعتراض به نتیجه انتخابات اخیر و حمایت تلویحی از جنبش سبز ایران تعبیر شد.

آقای خمینی در مقابل در یک ماه گذشته به خانواده‌ تقریبا تمام زندانی‌های سرشناس پس از انتخابات که به اتهام اقدام برای «کودتای مخملی» بازداشت شده‌اند سر زده است، اقدامی که خبرگزاری ایرنا، از حامیان سرسخت محمود احمدی‌نژاد، آن را «تامل‌برانگیز» خوانده است.

این خبرگزاری همچنین در یک ماه گذشته بارها با تاکید بر عدم حضور حسن خمینی در دو مراسم تنفیذ و تحلیف به عدم حضور او در آرامگاه آیت‌الله خمینی در کنار محمود احمدی‌نژاد اشاره کرده و به او و به «بیت امام» تاخته و تلویحا او را از حضور در عرصه سیاست منع کرده است.
XS
SM
MD
LG