لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۰۵

فرمانده نیروی انتظامی بار دیگر تهدید کرد که با کسی مدارا نمی‌شود


اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی ایران
اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی ایران
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی روز جمعه بار دیگر با تکرار این که پس از حوادث عاشورا «مدارا کنار گذاشته شده» اشاره کرد که در ایران ای‌میل و اس‌ام‌اس افرادی که دیگران را به حضور در «تجمعات غیرقانونی» تشویق می‌کنند کنترل می‌شود.

اسماعیل احمدی مقدم پیشتر نیز بلافاصله پس از حوادث عاشورا با توضیف برخوردهای پیشین نیروهای پلیس و امنیتی جمهوری اسلامی با مخالفان به عنوان «برخورد حداقلی» هشدار داده بود که «دوره مدارا» به پایان رسیده است.

این در حالی است که از زمان آغاز اعتراضات به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری و سپس گسترده‌تر شدن تظاهرات و اعتراضات، نتیجه این «برخورد حداقلی» کشته شدن بیش از ۳۰ نفر طبق آمار رسمی و بیش از ۷۰ نفر طبق آمار کمیته مشترک موسوی و کروبی برای پیگیری وقایع پس از انتخابات بوده است.

آقای احمدی مقدم این بار هشدار خود را «اتمام حجت» خوانده و گفته است که «بعد از اتمام حجت پس از روز عاشورا مدارا کنار گذاشته شده، به طوری که هم ما و هم دستگاه قضایی به‌شدت برخورد می‌کنیم.»

فرمانده نیروی انتظامی ایران درباره «تحریک‌کنندگان» یا «عوامل اصلی» حوادث پس از انتخابات نیز بی آن که به هویت آنها اشاره کند گفته است که «در مورد این افراد هم مدارا می‌کردیم، اما از این پس مدارا نخواهیم کرد.»

به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، اسماعیل احمدی مقدم در پاسخ به پرسشی درباره افرادی که با اس‌ام‌اس و ای‌میل «افراد را تشویق به حضور در تجمعات غیرقانونی می‌کنند» گفت: «ای‌میل‌ها و اس‌ام‌اس‌ها از جایی فرستاده می‌شود که کاملا در کنترل ما قرار دارد.»

در حالی که بر اساس آخرین آمار چند سازمان بین‌المللی از جمله بانک جهانی حدود ۳۲ درصد از مردم ایران یعنی بیش از ۲۰ میلیون نفر جمعیت کشور به اینترنت دسترسی دارند، اسماعیل احمدی مقدم توضیح نداده است که این میزان ای‌میل چگونه کنترل می‌شود.

آقای احمدی مقدم همچنین به این افراد هشدار داد: «این تصور اشتباه را نداشته باشند که کنترل نمی‌شوند، چرا که تاکنون در رابطه با آنها نیز مدارا می‌شده است.»

«تقریبا همه از عملیات تروریستی مطلع بودیم»

فرمانده نیروی انتظامی ایران همچنین با اشاره به ترور مسعود علی‌محمدی در روز سه‌شنبه گفت که «تقریبا همه» مقامات جمهوری اسلامی از پیش از این عملیات تروریستی خبر داشته‌اند.

مسعود علی‌محمدی، استاد فیزیک دانشگاه تهران، سه‌شنبه صبح پس از خروج از منزلش در قیطریه تهران در اثر انفجاری مهیب جان خود را از دست داد.

اسماعیل احمدی مقدم ضمن پیش‌بینی این که «احتمال دارد اقدامات دیگری هم انجام دهند» گفت: «از این که قرار است هجومی صورت گیرد... تقریبا همه مطلع بودیم و فکر می‌کردیم که به یک تاسیسات حمله کنند.»

پیشتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، در روز چهارشنبه نیز در جلسه علنی مجلس گفته بود که «از چند روز پیش» اطلاعاتی در دست بود که سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل درصدد انجام عملیات تروریستی در تهران هستند».

وزارت خارجه ایالات متحده نیز در واکنش به اتهام جمهوری اسلامی مبنی بر دست داشتن آمریکا و اسرائیل در «ترور» استاد دانشگاه تهران این اتهام را «مضحک و بی‌معنی» خواند.
XS
SM
MD
LG