لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۵:۵۸

کره شمالی آماده شلیک موشک های جدید است


وزیر دفاع کره جنوبی اعلام کرد: کره شمالی روز سه شنبه در یک مانور نظامی معمول دو موشک شلیک کرده است. (عکس: epa)
وزیر دفاع کره جنوبی اعلام کرد: کره شمالی روز سه شنبه در یک مانور نظامی معمول دو موشک شلیک کرده است. (عکس: epa)

دو روز پس از آزمایش دو موشک کوتاه برد در دریای زرد، کره شمالی بیش از ۱۰موشک دیگر را برای آزمایش به خلیج غربی خود فرستاده است.


روزنامه کره جنوبی « چوسون ایلبو» روز پنجشنبه از قول منابع اطلاعاتی نوشت: آزمایش تمام این موشک های زمین به دریا و کشتی به کشتی توسط کره شمالی بعید است، و احتمالا تنها پنج تا هفت موشک شلیک خواهد شد.


کره شمالی حضور کشتی ها در بخشی از دریای زرد را تا تاریخ ۱۵اکتبر ممنوع اعلام کرده است.


وزیر دفاع کره جنوبی روز چهارشنبه اعلام کرد که کره شمالی روز سه شنبه در یک مانور نظامی معمول دو موشک شلیک کرده است.


چوسون ایلبو از قول منبع اطلاعاتی خود نوشت: «اگر کره شمالی تمام این موشک ها را شلیک کند، دیگر نمی توان آن را یک تمرین نظامی معمولی دانست.»



  • « اینکه کره شمالی ۱۰موشک را در مدت زمانی کوتاه شلیک کند، بسیار نامعمول است.»
دریاسالار تیموتی کیتینگ، فرمانده نیروهای آمریکایی در اقیانوس آرام

یکی از مقامات وزارت دفاع کره جنوبی از اظهار نظر در مورد گزارش این روزنامه خودداری کرد، اما گفت: دولت کره جنوبی هیچ نشانه ای از فعالیت های غیرمعمول در کره شمالی ندیده است.


هفته گذشته، یک هیات ارشد هسته ای از ایالات متحده از کره شمالی دیدار کرد که دولت این کشور را متقاعد کند تا به قرارداد خلع سلاح در قبال کمک های اقتصادی بازگردد و برنامه های خود را برای راه اندازی مجدد نیروگاه هسته ای قدیمی خود کنار بگذارد.


یک فرمانده نظامی ایالات متحده معتقد است که تهدید کره شمالی افزایش نیافته است.


طبق گزارش های جدید، این کشور در سال جاری در یک سایت موشکی جدید دست به آزمایش هایی زده است.


دریاسالار تیموتی کیتینگ، فرمانده نیروهای آمریکایی در اقیانوس آرام، روز پنجشنبه در توکیو به خبرنگاران گفت: «ما هیچ گونه افزایش حرکت یا فعالیت نظامی در کره شمالی ندیده ایم و طبیعتا در آرایش نظامی ما هم تغییری اعمال نشده است.»


وی افزود: «ایالات متحده این حوزه را کاملا زیر نظر دارد»، اما در مورد موشک ها هیچ اظهار نظری نکرد.


فرمانده نیروهای آمریکایی در اقیانوس آرام گفت: « اینکه کره شمالی ۱۰موشک را در مدت زمانی کوتاه شلیک کند، بسیار نامعمول است.»


تحلیلگران می گویند کره شمالی همواره شلیک موشک های خود را در دوره های زمانی افزایش تنش انجام داده است تا نشان دهد آماده در پیش گرفتن موضعی سرسختانه در سطح بین المللی است.


کره شمالی در ژوئیه سال ۲۰۰۶دست به شلیک هفت موشک بالستیک از جمله یک موشک دوربرد تیپودونگ ۲ در خلیج شرقی خود زد و به دنبال آن سه ماه بعد آزمایش هسته ای خود را انجام داد.
XS
SM
MD
LG