لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۴۶

موسوی در تبریز: تحمل نکردن چندصدایی به ضرر کشور است


میرحسین موسوی در تبریز
میرحسین موسوی در تبریز
میرحسین موسوی، نامزد دهمین دوره ریاست جمهوری، روز سه‌شنبه با اشاره به این که «تحمل نکردن چندصدایی به ضرر کشور است» گفت که نباید تذکرات دلسوزانه را «جوسازی سیاسی» تلقی کرد.

میرحسین موسوی در ادامه مبارزات انتخاباتی خود در استان‌های مختلف روز دوشنبه وارد شهر تبریز، مرکز استان آذربایجان شرقی، شد و سخنان خود با مردم این شهر را به آذری آغاز کرد و با آذری پایان داد.

به گزارش ایسنا، نخست وزیر سابق ایران همچنین در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز «دانشگاه را محيطی برای ايجاد فضای گفت‌وگو و چندصدايی» دانست و هرگونه اقدامی که بخواهد اين فضا را با برخورد محدود کند محکوم کرد.

میرحسین موسوی، رقیب اصلاح‌طلب محمود احمدی‌نژاد،‌ روز دوشنبه در جمع مردم تبریز نیز به انتقاد از سیاست‌های اقتصادی رئیس جمهور فعلی ایران پرداخت و او را به سوء‌مدیریت متهم کرد.

میرحسین موسوی در سخنرانی خود در تبریز با اشاره به این که «ایران کشوری غنی است» و «سرنوشت ما فقر نیست» گفت:‌ «سوء‌مدیریت دولت ما را به اینجا رسانده است.»

آقای موسوی افزود: «سرانه تولید ناخالص ملی در آذربایجان در چهار سال گذشته کاهش یافته و این به معنای آن است که مردم فقیرتر شده‌اند.»

خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید رقبای اصلاح‌طلب رئیس جمهور فعلی ایران او را متهم می‌کنند که «زمان زیادی را صرف حمله به آمریکا و اسرائیل کرده و از بهبود وضع اقتصاد غافل شده است».

به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، میرحسین موسوی همچنین روز سه‌شنبه در دیدار با «نخبگان» استان آذربایجان شرقی اشاره کرد که تصمیم‌گیری در حوزه سیاست‌ خارجی ایران «محفلی شده است.»

آقای موسوی در این سخنان خود اشاره کرد که دولت نهم جمهوری اسلامی در دو سطح سیاست داخلی و خارجی «به مسائل مختلف نگاه راهبردی ندارد.»

این در حالی است که به گفته خبرگزاری آسوشیتدپرس محمود احمدی‌نژاد در بحبوحه مبارزات انتخاباتی تلاش می‌کند به جای بحث از اقتصاد بر برنامه هسته‌ای ایران متمرکز شود.

آقای احمدی‌نژاد همواره برنامه هسته‌ای ایران را «مایه عزت و قدرت» کشور خوانده است.

او روز دوشنبه در جمع خبرنگاران خارجی با تاکید بر این که موضوع هسته‌ای ایران «تمام شده است»، گفت: ‌«ملت ایران به کسی اجازه نمی‌دهد خارج از قوانین حقوقی آژانس وارد گفت‌وگو شود.»
XS
SM
MD
LG