لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۴۱

جسد خواهرزاده موسوی برای «تکمیل تحقیقات نگهداری می‌شود»


میرحسین موسوی (چپ) به همراه خواهرزاده خود، علی حبیبی موسوی، که محسن مخملباف می‌گوید ترور شده است.
میرحسین موسوی (چپ) به همراه خواهرزاده خود، علی حبیبی موسوی، که محسن مخملباف می‌گوید ترور شده است.
خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، بعدازظهر روز دوشنبه با رد خبر ربوده شدن جسد علی حبیبی موسوی، خواهرزاده میرحسین موسوی، اعلام کرد که جسد او «برای تکمیل تحقیقات نگهداری می‌شود».

با این حال خبرگزاری جمهوری اسلامی نه به منبع این خبر اشاره کرده و نه می‌گوید که جسد خواهرزاده آقای موسوی توسط چه نهاد یا کسانی از بیمارستان انتقال داده شده و اکنون در کجا نگهداری می‌شود.

این در حالی است که برادر این قربانی برخوردهای خشونت‌بار روز عاشورا روز دوشنبه به پارلمان‌نیوز گفته بود: «جنازه برادرم را از بیمارستان ابن سینا برده‌اند و ما هر کجا می‌گردیم کسی مسئولیت قبول نمی‌کند.»

خبرهای روز دوشنبه حاکی از آن بود که جسد علی حبیبی موسوی، خواهرزاده میرحسین موسوی، که روز یک‌شنبه در وقایع خشونت‌بار و خونین عاشورا در تهران به قتل رسیده بود، توسط افرادی ناشناس ربوده شده است.

وب‌سایت پارلمان‌نیوز، پایگاه خبری فراکسیون خط امام در مجلس، روز یک‌شنبه گزارش داد که سيد على حبیبی موسوى ظهر روز عاشورا در ميدان انقلاب از ناحيه قلب هدف گلوله قرار گرفته و بعد از انتقال به بيمارستان ابن سينا واقع در فلكه دوم صادقيه به «شهادت» رسيده است.

به گفته سید رضا حبیبی موسوی، برادر مقتول، تاکنون تمام تلاش‌های خانواده وی برای یافتن جنازه این قربانی ناآرامی‌های روز یک‌شنبه در تهران که ظهر عاشورا در اثر اصابت گلوله کشته شد بی‌نتیجه مانده است.

او با اشاره به این که «هیچ کس مسئولیت بردن جنازه را قبول نمی‌کند» افزوده است: «تا زمانی که جنازه را پیدا نکنیم، برگزاری هر گونه مراسمی منتفی است.»

خبر ربوده شدن خواهرزاده میرحسین موسوی در حالی منتشر شده است که از سوی دیگر فرمانده انتظامی تهران بزرگ از آغاز بررسی «موضوع کشته شدن» او خبر داده است.

سردار عزیزالله رجب‌زاده که ظاهراً از حوادث خشونت‌بار روز عاشورا بی‌نصیب نمانده و مخالفان دولت در تهران او را مضروب کرده بودند وعده داده است که نتیجه بررسی‌ها درباره «این موضوع» به‌زودی اعلام شود.

«او فرقی با بچه‌های مردم که شهید شدند نداشت»

در همین حال وب‌سایت خبری جنبش راه سبز، جرس، نیز خبر داده است که میرحسین موسوی برخلاف اصرار اطرافیان خود اعلام کرده است که «حاضر نیست بیانیه‌ای [به مناسبت شهادت خواهرزاده‌اش] منتشر کند».

به گفته جرس از قول آقای موسوی، «علی مثل سهراب و اشکان و بقیه جوانانی بود که شهید شدند و هیچ فرقی با بقیه ندارد».

اشاره میرحسین موسوی، رقیب اصلی محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ۲۲ خردادماه، به سهراب اعرابی و اشکان سهرابی، دو تن از قربانیان حوادث پس از انتخابات، ‌است که هنوز عامل مرگ آنها توسط مقامات انتظامی و قضایی جمهوری اسلامی دستگیر و دادگاهی نشده است.

خانواده میرحسین موسوی در حالی از حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران که محمود احمدی‌نژاد پیروز آن اعلام شد لطمه دیده است که پیش از آن برادر همسر آقای موسوی، شاپور کاظمی، نیز دستگیر شده و چند ماهی را در زندان اوین سپری کرده بود.

محسن مخملباف در وبلاگ خود مرگ خواهرزاده آقای موسوی را «ترور از قبل طراحی‌شده برای فشار آوردن به مهندس موسوی و فامیل او» دانسته است.
XS
SM
MD
LG