لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۳۵

بررسی روزنامه های صبح شنبه ايران


روزنامه آفتاب يزد، از قول سخنگوی قوه قضائيه نوشته است: «افزايش پروندههای اقتصادی افتخار نيست».


به نوشته اين روزنامه عليرضا جمشيدی با اشاره به اين که برخی از مقامات دولتی «دارندگان امضاهای طلايی» هستند، گفته است: «مفاسد اقتصادی به دليل بی دقتی و عدم توجه به قوانين و مقررات و گاه از روی عمد و با اطلاع و آگاهی آنها رخ ميدهد».


وی با تاکيد براين که «هر مالی که از بيت المال به يغما رود قطعا با امضای يک فرد است که دانسته يا نادانسته آن را در اختيار مفسدان اقتصادی قرار ميدهد» در واکنش به اظهارات مقامات دولتی در خصوص مبارزه با فشاد اقتصادی تاکيد کرده است: «نظارت بر حفظ بيت المال و مبارزه با مفسده اقتصادی بايد از همان جايی آغاز شود که پول و اعتبار تحت مديريت آن هزينه می شود و نمی توان مسير تخلف را کاملا باز گذاشت و در انتهای راه، انتظار برخورد را صرفا از دستگاهی ديگر داشت».


آفتاب يزد به نقل از سخنگوی قوه قضائيه نوشته است: «شاخص سلامت اقتصادی و اداری، عدم ارتکاب تخلف و از ميان بردن بسترهای فساد مالی است و نه حجم پرونده های رسيدگی شده. هيچ کشوری به تعداد فراوان پرونده های مفاسد خود افتخار نخواهد کرد بلکه مهم اين است که بگوييم تخلف اصلا صورت نگرفته يا کاهش يافته است».



روزنامه کيهان از بازداشت قريب الوقوع تعدادی از «اعضای مرکزيت دو گروه اصلی جبهه اصلاحات» خبر داده است.

روزنامه اعتماد خبر داده که دکتر حسين بشيريه استاد علوم سياسی دانشگاه تهران به دنبال ممنوع التدريس شدن در اين دانشگاه از ايران رفته است.


به نوشته اين روزنامه، هنوز چند ماهی بيشتر از بازگشت اين استاد دانشکده حقوق و علوم سياسی دانشگاه تهران به ايران نمی گذرد اما مديريت دانشگاه تهران حسين بشيريه را از تدريس ممنوع کرده و به همين دليل وی دوباره عازم خارج شد تا در دانشگاه سيراکيوز ايالت نيويورک امريکا به تدريس و تحقيق مشغول شود.


روزنامه اعتماد نوشته که بروز چنين وضعيتی برای بسياری ديگر از استادان و نخبگان ايرانی طی دو سال اخير، موج جديدی از مهاجرت از کشور را ايجاد کرده است.


روزنامه ايران، ارگان رسمی دولت در گزارشی از سفر وزير امورخارجه ايران به روسيه خبر داده است و نوشته است: «زمان راه اندازی نيروگاه اتمی بوشهر به زودی اعلام می شود».


به نوشته اين روزنامه، رئيس شرکت اتم استروی اکسپورت، پيمانکار روس نيروگاه اتمی بوشهر از توافق تهران و مسکو در خصوص تاريخ خاتمه عمليات ساخت و تکميل اين نيروگاه خبر داده و گفته مشکلاتی که با سفارش دهنده نيروگاه بوشهرداشتيم رفع شده است.


ايران از قول سرگئی شماتکو نوشته است: «تاريخ هماهنگ شده در مورد پايان عمليات احداث نيروگاه اتمی بوشهر را در دست دارم ولی آن را در اواخر ماه ميلادی جاری اعلام خواهم کرد».


آخرين وعده راه اندازی نيروگاه هسته ای بوشهر از سوی روس ها پايان ماه سپتامبر گذشته اعلام شده بود که روسيه در ان تاريخ اعلام کرد به دليل عدم دريافت اقساط به موقع از ايران راه اندازی نيروگاه بوشهر را به تاخير انداخته است.


روزنامه همشهری، خبر داده که محمود احمدی نژاد يکشنبه شب به همراه هياتی ۳۰ نفره برای شرکت در مراسم حج تمتع عازم عربستان سعودی خواهد شد.


به نوشته اين روزنامه، اين جهارمين سفر رئيس جهوری اسلامی طی ۱۲ ماه گذشته به عربستان سعودی و دومين سفر حج وی به شمار می آيد.


همشهری همچنين نوشته است: «سفر مقامات سياسی به عربستان معمولاً انجام مناسک حج عمره را نيز به دنبال دارد اما موضوع حج مقامات و جلوگيری از انجام متعدد آن نخستين بار در دولت احمدی نژاد مطرح شد و در آذر سال ۸۴ به دستور احمدی نژاد سفر مسئولان دولتی به عربستان به منظور حج تمتع بيش از يک بار ممنوع اعلام شده بود.»


روزنامه کيهان از بازداشت قريب الوقوع تعدادی از «اعضای مرکزيت دو گروه اصلی جبهه اصلاحات» خبر داده است.


اين روزنامه نوشته که به تازگی به اسنادی از اعترافات هاله اسفندياری، کيان تاجبخش و رامين جهانبگلو دست يافته که براساس آن تعدادی از برخی رهبران اصلاحات، که «سال ها پيش در برابر وزارت کشور تظاهرات به راه انداخته بودند، با سرويس های جاسوسی همکاری داشته اند.»



روزنامه اعتماد خبر داده که دکتر حسين بشيريه استاد علوم سياسی دانشگاه تهران به دنبال ممنوع التدريس شدن در اين دانشگاه از ايران رفته است.

کيهان با ادعای توهين برخی از اصلاح طلبان به مقدسات نوشته است: «چون قرار است آنها به زودی بازداشت شوند، اين افراد در تلاشند تا با توهين به مقدسات می خواهند اتهام خود را تغيير دهند.»


روزنامه جمهوری اسلامی در ستون جهت اطلاع خود نوشته است: «از اصفهان خبر می رسد درباره دستگيری يا عدم دستگيری قاتل يک جهانگرد فرانسوی که هفته گذشته در اين شهر توسط يکی از اشرار کشته شد اخبار ضد و نقيضی در شهر شايع شده است».


به نوشته اين روزنامه «مسئولان نيروی انتظامی اصفهان می گويند با جديت درصدد برخورد با اين اشرار و دستگيری قاتل هستند».


روزنامه جام جم نيز خبر داده که افرادی که متهم هستند تصاويری غيراخلاقی را در تلويزيون تبليغاتی ميدان آزادگان کرج پخش کرده اند، دستگير شده اند.


به نوشته اين روزنامه «تا اين لحظه تحقيقات نشان ميدهد که بر اثر يک اشتباه تعدادی عکس غيراخلاقی که در رايانه متصل به تلويزيون موجود بوده، از اين تلويزيون پخش شده است».


XS
SM
MD
LG