لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۱

«محموله های کره شمالی در راه سوریه ردیابی شده اند»


گزارش اخیر توسط یک مقام ارشد پنتاگون که نامش فاش نشده، منتشر شده است.
گزارش اخیر توسط یک مقام ارشد پنتاگون که نامش فاش نشده، منتشر شده است.

در حالی که کره شمالی گزارش های مربوط به همکاری های هسته ای خود و سوريه را تکذيب می کند، يک مقام ارشد پنتاگون، وزارت دفاع آمريکا، گفت که منابع جاسوسی و نظامی ايالات متحده چندين محموله مشکوک کره شمالی را ردگيری کرده اند که به مقصد سوريه در حرکتند.


اين مقام ارشد وزارت دفاع آمريکا که نخواست نامش فاش شود به شبکه تلويزيونی سی ان ان گفت که اين محموله ها که احتمالا تعدادی از آنها تا اين لحظه وارد خاک سوريه شده اند، حاوی تجهيزات و فلزاتی با عيار بالا هستند که می توان از آنها در ساخت موشک و يا سوخت جامد راکت استفاده کرد.


پيونگ يانگ گزارش های مربوط به همکاريهای تسليحاتی کره شمالی و سوريه را که طی چند روز اخير بازتاب گسترده ای يافته است، شديدا تکذيب کرده و اين گونه گزارشات را ساخته ذهن جناح های تندرو در دولت آمريکا توصيف کرد.

وی با تاکيد بر اين نکته که ورود اين گونه محموله ها به خاک سوريه نگران کننده است، احتمال داد که ايران نيز در نقل و انتقال اين تجهيزات نقش داشته باشد.


بر اساس اظهارات اين مقام ارشد وزارت دفاع آمريکا، اين محموله ها احتمالا از کره شمالی وارد ايران شده و از آنجا به شکل زمينی به سوريه فرستاده می شوند.


برخی تحليلگران نيز در اين باره گفته اند که سوريه برای خريد تجهيزاتی که در ساخت راکت و موشک کاربرد دارد با دولت کره شمالی وارد مذاکره شده است و احتمال می دهند که گسترش اين همکاری دو جانبه، اسراييل را با خطر بالقوه رو به رو کند.


به گزارش سی ان ان، هنوز روشن نيست که ارسال محموله های کره شمالی به سوريه تا چه اندازه با حمله اخير اسراييل به مواضع دولت سوريه ارتباط دارد.


از سوی ديگر پيونگ يانگ گزارش های مربوط به همکاريهای تسليحاتی کره شمالی و سوريه را که طی چند روز اخير بازتاب گسترده ای يافته است، شديدا تکذيب کرده و اين گونه گزارشات را ساخته ذهن جناح های تندرو در دولت آمريکا توصيف کرد.


بر اساس اظهارات دولت کره شمالی، اين گونه افراد در تلاشند گفت و گوهای شش جانبه و روند خلع سلاح اتمی کره شمالی را به بن بست برسانند.


XS
SM
MD
LG