لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۲۷

تشدید اعتراضات در بحرین به دنبال مرگ یک نوجوان


در حالی که اعتراضات در بحرین این بار به دلیل مرگ یک نوجوان دوباره جان گرفته، وزارت کشور بحرین روز پنج‌شنبه اعلام کرد که در ازای اطلاعات درباره مرگ این پسر ۱۴ ساله جایزه نقدی پرداخت می‌کند.

شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از شاهدان عینی می‌گوید که روز چهارشنبه این نوجوان به نام علی جوادالشیخ به دنبال شلیک گاز اشک‌آور توسط پلیس ضدشورش در شهر ستره نقش زمین شده است، اتفاقی که بار دیگر سبب خشم و اعتراض شدید بحرینی‌ها شده است.

از سوی دیگر وزارت کشور بحرین روز پنج‌شنبه در واکنش به این اعتراضات اعلام کرد که در زمان مجروح شدن این پسر نوجوان در شهر ستره، در جنوب منامه، پایتخت، بین پلیس و معترضان درگیری وجود نداشته است.

به گزارش خبرگزاری رسمی بحرین، وزارت کشور بحرین همچنین اعلام کرده است که در ازای هر گونه اطلاعاتی که به دستگیری مقصر منجر شود ده هزار دینار بحرین، معادل ۲۶ هزار دلار، پرداخت می‌کند.

مرگ این نوجوان ۱۴ ساله به خشم فراوان مردم دامن زده و باعث شد که درگیری میان پلیس و شیعیان این کشور تا پنج‌شنبه صبح ادامه یابد.

پس از یک دوره آرامش، درگیری‌ها میان شیعیان بحرین و پلیس ضدشورش این کشور بار دیگر در روز عید فطر آغاز شد و به این ترتیب بحرین بار دیگر به جمع کشورهایی در خاورمیانه و شمال آفریقا می‌پیوندد که در سال جاری صحنه اعتراضات ضدحکومتی بوده‌اند.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، تا صبح پنج‌شنبه این درگیری‌ها به بیشتر روستاهای شیعه‌نشین و بخش‌هایی از پایتخت کشور نیز سرایت کرده است.

شاهدان عینی به این شبکه تلویزیونی گفته‌اند که پلیس ضدشورش در سه منطقه نزدیک میدان لولو در منامه به این اعتراضات با شدت و حدت فراوان پاسخ داده است.

میدان لولو در مرکز شهر منامه در ماه فوریه سال جاری و به دنبال آغاز اعتراضات مردمی در بحرین بلافاصله به نماد اعتراض و مبارزه مردم و مرکز تجمعات آنها بدل شد، اتفاقی که باعث شد دولت بحرین در ماه مارس این میدان را با خاک یکسان کند.

به گفته اپوزیسیون بحرین، سرکوب اعتراضات در این کشور تاکنون بیش از ۳۰ کشته بر جای گذاشته و هزار نفر را که اغلب آنها شیعه هستند روانه زندان کرده است.

این منبع همچنین می‌گوید که بیش از دو هزار نفر نیز به دلیل شرکت در اعتراضات مردمی کار خود را از دست داده‌اند.
XS
SM
MD
LG