لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۶

۲۳ انتخاب کی‌روش برای نبرد منامه


از سوی کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران، ۲۳ بازیکن به اردوی این تیم برای دیدار با بحرین و اندونزی دعوت شدند. در مرحله نخست گروهی از رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ در منطقه آسیا، تیم ملی فوتبال ایران دو بازی متوالی خارج از خانه را پیش رو دارد.

ایران مطابق برنامه‌ریزی فیفا طی برنامه‌ای فشرده، یازدهم نوامبر، بیستم آبان‌ماه، در منامه مقابل تیم ملی بحرین قرار خواهد گرفت و بلافاصله پس از پایان بازی راهی جاکارتا خواهد شد.

بازی برگشت تیم‌های ملی ایران و اندونزی، پانزدهم نوامبر، بیست و چهارم آبان‌ماه، در جاکارتا برگزار می‌شود. فدراسیون فوتبال اندونزی از فیفا درخواست کرده است به دلیل برپایی جشن‌های ملی در این ورزشگاه، بازی در ورزشگاه دیگری برگزار شود، اما فیفا موافقت نکرده است.

بنا بر اعلام سرپرست تیم ملی فوتبال ایران، در صورتی که بازی با یک روز تاخیر در‌‌ همان ورزشگاه برگزار شود ایران مخالفتی نخواهد داشت. این پیشنهاد، برای کاستن از فشردگی سفر تیم ملی ایران از منامه به جاکارتا ارائه شده است.

تیم ملی ایران هم اکنون با کسب ۷ امتیاز از سه بازی در صدر جدول گروه پنج آسیا قرار دارد. قطر ۵ امتیازی است و بحرین ۴ امتیاز دارد. اندونزی بدون امتیاز در قعر جدول قرار گرفته است.

همزمان با رقابت ایران و بحرین در منامه، قطر در دوحه میزبان اندونزی است. هنگام برگزاری بازی ایران و اندونزی نیز، قطری‌ها میزبان بحرین خواهند بود.

پیتر تیلور، سرمربی انگلیسی تیم ملی بحرین، نیز ۲۲ نفر را به اردو دعوت کرده است که نسبت به بازی دور رفت، نام‌های جدیدی چون محمد سالمین دوباره به تیم ملی دعوت شده‌اند.

در فهرست تیم ملی ایران، اسامی ۲۳ بازیکنی که بدون تغییر نسبت به فهرست پیشین به اردو دعوت شده‌اند در ادامه آمده است.

دروازه‌بانان: مهدی رحمتی، شهاب گردان، علیرضا حقیقی

مدافعان: هادی عقیلی، سیدجلال حسینی، پژمان منتظری، مازیار زارع، خسرو حیدری، حسین ماهینی، مهرداد پولادی، احسان حاج صفی

خط میانی، جواد نکونام، علی کریمی، محسن مسلمان، آندرانیک تیموریان، مجتبی جباری، پژمان نوری

خط حمله: محمدرضا خلعتبری، کریم انصاریفرد، محمد قاضی، جواد کاظمیان، غلامرضا رضایی، میلاد میداودی.

در‌ها فعلاً بسته است

به‌رغم تاکید همیشگی کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران مبنی بر باز بودن درهای تیم ملی، فعلاً سیاست و تدبیر کارلوس کی‌روش بر حفظ انسجام تیمی است که در ورزشگاه آزادی، نتیجه درخشان و کم‌نظیر ۶-۰ را مقابل بحرین رقم زد.

با این حال عدم دعوت از بازیکنان جدید به اردوی تیم ملی، چندان هم با انتقاد رسانه‌ها مواجه نشد. این در حالی است که یکی از مهم‌ترین چالش‌های تیم ملی فوتبال ایران در دوران سرمربیان مختلف، انتقادات رسانه‌ها پس از انتشار فهرست مدعوین بوده است.

از طرفی همزمانی این فراخوانی با ماجراهای بازی پرسپولیس و داماش گیلان و درگیری عمران‌زاده با تیموریان در تیم استقلال، باعث شد تا رسانه‌ها و فوتبال دوستان تمرکز کمتری بر روی دعوت‌شدگان به اردوی آتی تیم ملی داشته باشند.

از معدود انتقاداتی که روز دوشنبه نسبت به این فهرست در سایت‌های خبری دیده می‌شد، اصرار کارلوس کی‌روش به دعوت از علیرضا حقیقی بود.

آن هم فقط ساعاتی پس از اعتراض محمد رویانیان، مدیرعامل پرسپولیس، به ضعف دروازه‌بان تیمش! رویانیان یکی از دلایل افت تیمش را ضعف فنی و قدرت مانور پایین دروازه‌بانش می‌داند.

از طرفی دروازه‌بانانی مثل سوشا مکانی و حامد لک از دو تیم موفق و بالای جدولی نفت تهران و صبا قم، درخشش چشمگیری در ۱۲ هفته اخیر لیگ بر‌تر داشتند. وحید طالب‌لو از شاهین بوشهر نیز کمترین گل خورده را در جمع دروازه بان‌های لیگ بر‌تر داشته است.

غیر از درون دروازه، عدم دعوت از اشکان دژآگه نیز پرسش‌برانگیز بود. زیرا کارلوس کی‌روش تمایل خود را برای حضور او در ترکیب تیم ملی اعلام کرده و حتی هفته گذشته از نزدیک نظاره‌گر بازی او بود.

در یک ویدئوی آموزشی که به سفارش فیفا و توسط فدراسیون فوتبال آلمان تهیه شده است، در آموزش متد حمله از اشکان دژاگه مهاجم تیم ولفسبورگ استفاده شده و در زمان دفاع از فیلیپ لام.

در شرایطی که گفته می‌شد تمام موانع از جمله مشکلات سربازی این بازیکن برای قرار گرفتن در ترکیب تیم ملی ایران حل شده است، با این حال نام او در فهرست ۲۳ نفره کی‌روش برای بازی با بحرین و اندونزی دیده نمی‌شود.
XS
SM
MD
LG